نجات جان ساکنان از میان دود و آتش /حریق خودروی سواری در پارکینگ مجتمع مسکونی

آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در پارکینگ مجتمع مسکونی، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش ایسکانیوز، وقتی که تعدادی از ساکنان یک مجتمع مسکونی متوجه بروز آتش سوزی در پارکینگ این ساختمان شدند، بی درنگ با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند.

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محض مطلع شدن از این حادثه درساعت 01:33 دقیقه بامداد دیروز بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاههای 75 و 97 به همراه نردبان و خودروی حامل دستگاه های تنفسی را به محل حادثه واقع در میدان هروی، خیابان وفامنش اعزام کرد.

بنا به اظهار غلامرضا سلیمی، افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی تهران، حادثه در یک ساختمان 6 طبقه 16 واحدی اتفاق افتاد و در جریان آن یک دستگاه خودرو سواری پژو روآ در قسمت پارکینگ و طبقه منفی یک این ساختمان آتش گرفت.

وی با اعلام این که دود بسیار غلیظ ناشی از این آتش سوزی در راهروها و طبقات بالایی مجتمع مسکونی انتشار یافته بود، افزود: آتش نشانان به سرعت به 2 گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز و ایمن سازی کامل محل حادثه، با برداشتن تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.

این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای عملیاتی وارد راهروها و طبقات بالایی مجتمع مسکونی شدند و تعدادی از ساکنان را به خارج از ساختمان انتقال دادند.

سلیمی با اشاره به اینکه این آتش سوزی در کوتاه ترین زمان ممکن با تلاش آتش نشانان مهار و کاملاً خاموش شد، بیان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان مجتمع مسکونی آسیبی نرسید و علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان علت یابی آتش نشانی تهران در حال بررسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 746792

وب گردی

وب گردی