اعضای هیأت علمی  طرح های پژوهشی خود را به واحد ها اعلام کنند

پانزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای واحد ها  و شوراهای تخصصی این دانشگاه به میزبانی واحد بندر انزلی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر و با تشکر از میزبانی واحد بندر انزلی،گفت: روز سیزده رجب روزی است که بنام روز پدر نامگذاری شده است. روز میلاد حضرت علی (ع) تنها روز پدر نیست بلکه روز بزرگداشت مقام انسانیت و مردانگی است. روز میلاد مردی است که مقام زیبای مردانگی، سخاوت ، آرامش ، محبت و مهربانی است. این روز را خدمت تمام پدران ایران اسلامی تبریک می گویم.

وی شرکت در انتخابات را وظیفه همگان دانست و اظهار کرد: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همیشه پیشرو در امر انتخابات بوده و باید سعی کنید در پربار بودن انتخابات مشارکت خوبی داشتند لذا رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باید بکوشند تا بدون حمایت از گروه و یا جناح خاص با مشارکت حداکثری در افزایش شور و شعور سیاسی جوانان و دانشجویان فعال باشند.

دکتر امیرتیموری پیگیری مصوبات جلسات هیأت امنای مرکزی و استانی را مهم دانست و تاکید کرد: رؤسای شوراهای تخصصی استان با پیگیری مصوبات هیأت امنای مرکزی و استانی در گذشته و حرکت به سوی سیاست های کلان دانشگاه است و با پیاده سازی مصوبات قبلی در جهت ارتقای هر چه بیشتر دانشگاه کوشا باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد: اعضای هیأت علمی واحد های دانشگاهی استان موظف خواهند بود تا طرح های پژوهشی ( Research plan ) خود را در قالب طرح های پژوهشی سه تا پنج ساله به واحد های دانشگاهی ارائه دهند.

دکتر امیرتیموری خواستار پیگیری جدی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در یکی از قطب های علمی شد و بیان داشت: دانشگاه استان باید در یکی از قطب های علمی با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در واحد های دانشگاهی اقدام کنند.

وی به ایجاد شهرک شفا در واحد های دانشگاهی استان گیلان اشاره کرد و افزود: دو واحد دانشگاهی آستارا و لاهیجان آمادگی خود را جهت احداث شهرک شفا را با توجه به وجود ظرفیت های موجود اعلام کردند و در این رابطه واحد های دانشگاهی استان می توانند در راه اندازی این شهرک ها مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فعالیت در خصوص گیاهان داروئی را خواستار شد و ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در واحد های دانشگاهی و سازگاری اقلیم منطقه ای استان، امکان کاشت و تولید گیاهان داروئی در واحد های دانشگاهی وجود خواهد داشت و باتوجه به حضور اعضای هیأت علمی متخصص در این واحد ها و وجود دانش فنی مورد نیاز در خصوص استخراج اسانس و عرقیات از گیاهان دارویی استان اقدام نمایند.

همچنین در این جلسه دکتر علیرضا اقدامی معافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارش مبسوطی از روند فعالیت های این واحد دانشگاهی ارائه داد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی از سال 1378 تاسیس شد و هم اکنون با تعداد حدود 4000 دانشجو مشغول فعالیت بوده که از این تعداد 1200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 16 نفر در مقطع دکتری و 2800 نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی افزود: این واحد دانشگاهی دارای 55 رشته تحصیلی است که از این تعداد، 20 رشته کارشناسی ارشد، دو رشته دکتری، 33 رشته کارشناسی و کاردانی مشغول آموزش فرزندان این مرز و بوم می باشد. در همین راستا 89 عضو هیأت علمی و 72 کارمند در این واحد دانشگاهی مشغول به کار هستند.

دکتر اقدامی معافی همچنین بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان با عنوان « هوش ساختاری بیستون » در منطقه آزاد بندر انزلی راه اندازی خواهد کرد .

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746822

وب گردی

وب گردی