مجید سعدآبادی: استقبال از کتاب به شرایط پخش و انتشار آن بستگی دارد/ دفتر شعری در رثای امام رضا(ع)

دفتر شعر "هفته اگر هشت روز بود" از مجید سعدآبادی توسط انتشارات فصل پنجم، هشتمین مجموعه شعر این شاعر است که در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

مجید سعدآبادی در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: استقبال از آثار تالیفی بخصوص شعر در نمایشگاه کتاب به عوامل زیادی بستگی دارد و این عوامل شامل شرایط پخش و انتشار کتاب و فضای نمایشگاه بستگی دارد که تا چه اندازه تبلیغات برای کتاب انجام شده باشد و بعد از برگزاری نمایشگاه تا چه اندازه قسمت پخش اقدام به فروش و توزیع کتاب کرده باشد. البته تمامی این مسائل بستگی به توانمندی حال و هوای کتاب در جذب مخاطب دارد و به نظرم نمی توان گفت که استقبال از کتاب در نمایشگاه چگونه خواهد بود بلکه باید تا چاپ کتاب صبر کرد و دید چه حسی از مخاطب بعد از انتشار کتاب می بینیم.

وی افزود: نمی توان برای فروش و استقبال از سوی مخاطبان کتاب پیشگویی کرد البته کتابی که موضوع خاصی را دنبال می کند مخاطبان خاصی نیز دارد . کتاب "هفته اگر هشت روز بود" یک مجموعه شعر آئینی است و برای اولین بار اقدام به سرودن شعری در رثای امام رضا کرده ام و این مجموعه اولین دفتر شعر آئینی من است. حدود 7 سال پیش اولین مجموعه شعر رضوی را گردآوری کردم و بعد از آن اقدام به سرودن این مجموعه شعر کردم و برای نگارش این دفتر شعر، چندین بار به شهر مشهد سفر کردم.

وی دلیل نگارش شعر با مضمون مذهبی را این چنین عنوان کرد که بیشترین دلیل نگارش این اثر زندگی در جامعه ای با فرهنگ اسلامی است زیرا نمی توان بخشی از وجود خود را بپوشانیم و در حالی که این فضا هر روز برایم تکرار می شود و شعرایی که در این زمینه شعری نمی سرایند در واقع بخشی از خودشان را کتمان می کنند.

مجموعه شعر "هفته اگر هشت روز بود" اثر مجید سعدآبادی، در 64 صفحه و در رثای امام رضا (ع) توسط انتشارات فصل پنجم منتشرخواهد شد.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 746829

وب گردی

وب گردی