ازسرگیری مذاکرات همکاری حمل‌ونقل جاده‌ای ایران‌-هلند

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در دیدار با همتای هلندی خود بر لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری حمل و نقل جاده ای دو کشور برای افزایش تبادل کالا و محصولات میان طرفین تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جواد عطرچیان در دیدار با هنک اسنوکن معاون مدیرکل روابط بین‌الملل و لویت یاندیخوییس سیاستگذار ارشد وزارت زیرساخت و محیط‌زیست هلند با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر تدوین هرچه سریعتر موافقتنامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو کشور بر افزایش شمار مجوزهای عبور و تنظیم چارچوب همکاری های راهداری و خدمات جاده‌ای فیمابین، تأکید کرد.

عطرچیان در این دیدار با ذکر تاریخچه‌ای از پیشنهاد تنظیم پیش‌نویس موافقتنامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو کشور و تشریح شرایط رو به رشد اقتصادی ایران در دوره پسابرجام ضرورت نهایی‌سازی موافقتنامه مربوطه را یادآوری و بر افزایش مبادله شمار پروانه‌های عبور خودروهای باری دو طرف برای جلوگیری از هرگونه وقفه در مبادلات تجاری و همکاری در سایر زمینه ها تأکید کرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تشریح اهمیت توسعه روابط ایران و هلند برای حوزه‌های گوناگون تجاری افزود: عدم رفع چالشهای حمل‌ونقلی از سوی هر طرف، عملا بر صادرات طرف مقابل تأثیر می‌گذارد و لازم است سازمانهای متولی حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو کشور بیش از این فرصت را جهت رفع هرگونه موانع اداری و غیر اداری در توسعه روابط از دست ندهند.

وی تشکیل این جلسات را برای افزایش و تعمیق مناسبات اقتصادی دو کشور ضروری دانست و بر عزم مقامات دو کشور برای افزایش روابط حمل‌ونقلی تاکید کرد. ضمن اینکه از مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای هلند برای از سرگیری مذاکرات انعقاد موافقتنامه فیمابین برای سفر به تهران، دعوت به عمل آورد.

این گزارش حاکی است اسنوکن معاون مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند ضمن ابراز خوشنودی نسبت به از سرگیری مذاکرات مربوط به انعقاد موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌ای فیمابین‌ حضور فوری دو نفر از مدیران ارشد وزارت متبوع کشور خود را نشانگر عزم دولت متبوع در تحکیم و بازسازی روابط اقتصادی دانست و خواستار اطلاعات تکمیلی درخصوص افزایش شمار پروانه‌های تردد مبادله‌شده و رویه‌های مدنظر تدوین موافقتنامه دوجانبه شد.

وی با اعلام آمادگی کشور متبوع خود در زمینه ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری مدیریت راه ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از تدوین چارچوب همکاری استقبال کرد.

سالانه حدود هزار دستگاه کامیون ایرانی با سفر به کشور هلند نسبت به جابه جایی کالا بین دو کشور اقدام می کنند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 746846

وب گردی

وب گردی