برانکو: نمی گذارم طارمی پنالتی بزند/  عجیب است که چرا تنبیه نشدیم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عجیب است بعد از آن‌همه فرصت‌سوزی پرسپولیس مجازات نشد!

به گزارش ایسکانیوز، برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی بدون گل مقابل الریان در نشست خبری گفت: قبل از هرچیز به خاطر هواداران و بازیکنانم متاسفم که پیروز نشدیم. خیلی زحمت کشیدیم و می‌دانستیم الریان تیم عالی است اما ما بهتر بودیم 14 کرنر داشتیم و موقعیت های گلزنی زیادی و بهتری داشتیم.

وی ادامه داد: عجیب است که مجازات نشدیم و تنبیه نشدیم زیرا وقتی از شانس خودت استفاده نکنی مجازات می‌ شوی. خوشبختانه گل نخوردیم و همین یک امتیاز ما را در کورس نگه می‌دارد. طبیعی است که بازی بعدی با الهلال سرنوشت ساز خواهد بود.

برانکو در مورد تعویض‌هایش گفت: ربیع خواه را به زمین فرستادم تا آنچه که اتفاق باید افتاد نیافتد و حریف شانس گلزنی به دست نیاورد و وسط زمین را محکم کنیم. بازیکنان جوانی را جمع کرده‌ایم و بازیکنان جوان ما به سختی می‌توانستند در این بازی خودی نشان بدهند.

وی در مورد اینکه چرا پرسپولیس وحدت رویه تاکتیکی در زمان‌هایی که کار گره می‌خورد ندارد، گفت: طبیعی است که لیگ قهرمانان و لیگ برتر متفاوت هستند و ابعاد متفاوتی دارند و این مسابقات کیفیت بالاتری دارند. در لیگ ایران بازیکنی مثل سوریا و تاباتا و گارسیا نمی بینید، این‌ها بازیکنان با تجربه بین المللی هستند و طبیعی است بازی مقابل آنها راحت نیست. مقابل الریان تلاش کردیم از میانه زمین و کناره ها موقعیت های گلزنی ایجاد کردیم و پنالتی را هم از دست دادیم و پنالتی دوم روی علیپور گرفته نشد. قبلا هم گفتم که امروز اولین باری است که تیمی مقابل ما شانس گلزنی ایجاد کرد و خوشبختانه بیرانوند واکنش های خوبی داشت و در لیگ قهرمانان کوچک‌ترین اشتباه تاوان سنگینی دارد و پنالتی که گل نشد تاثیرش را روی بازیکنان گذاشت اما اشتیاق بازیکنان ما به خصوص در یک ربع آخر به اینجا رسید که سازماندهی تیم مان بهم ریخت و در آن لحظات سخت است که واکنش نشان داد.

برانکو در مورد اینکه چه زمانی مشکل گلزنی پرسپولیس حل می‌شود اظهار داشت: بله گلزن باید مادرزاد گلزن باشد. طبیعی است که موافقم که فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهیم و بازیکنان انرژی‌ زیادی خرج می‌کنند. وقتی آنها گل بشود شرایط هم خوب خواهد شد. بازیکنان متفاوت هستند و می‌توانیم از طارمی هم ناراحت باشیم اما او مقابل الوحده گلزنی کرد و در لیگ برتر هم اقای گل است و مهاجمانی داریم که گاهی دو گل هم نمی‌زنند.

وی در مورد ناراحتی هوادران پرسپولیس از طارمی گفت: فقط می‌توانم بگویم ببخشید.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه طارمی گلزن خوبی باشد اما پنالتی زن خوبی نیست و انتخابش اشتباه بود گفت: او پنالتی در تمرینات تمرین می‌کند و خوب کار می‌کند اما نمی‌دانم چرا تصمیم گرفت که پنالتی را اینجوری بزند. اگر می‌باختیم شرایط سخت می‌شد اما همچنان در کورس هستیم و نشان دادیم که خوب هستیم اما برای صعود این کافی نیست.

وی در مورد اینکه پرسپولیس مقابل تیم‌های دفاعی احساسی می‌شود و چرا پلن دیگری ندارد و طارمی هم در پایان مسابقه به هواداران پرسپولیس علامت سکوت نشان داده، عنوان کرد: کاملا واقف بودیم و آگاهانه ریسک کردیم. به بازیکنان گفتیم که قلب‌تان باید ساق باشد و خونسرد باشید اما بازیکنان ایرانی احساسی بازی می‌کنند و انگیزه بیش از حد به دنبال برد بودند و طبیعی است در ضد حملات خطری بالقوه تهدیدمان می‌کند خوشبختانه نباختیم و خودمان را برای بازی بعد آماده می‌کنیم و سیدجلال و سروش رفیعی محروم هستند. من ندیدم طارمی چه کرد و چه علامتی نشان اما این آخرین پنالتی است که طارمی در پرسپولیس می‌زند تا وقتی من سرمربی تیم هستم.

برانکو در مورد اینکه مدام می‌گویید گلزن باید مادرزاد گلزنی کند و نقش شما چیست گفت: کادرفنی تلاش کرده که طارمی در لیگ برتر آقای گل شده است. در تیم ملی هم آقای گل است. اگر فکر می‌کنید به سادگی کار قابل اصلاح است درست. نیست پلی استینشن نیست و در فوتبال حرفه‌ای عوامل انسانی در آن دخیل هستند و برخی بازیکنان برخی ضعف‌ها را به طرف می‌کنند و برخی نمی‌توانند ضعف‌هایشان را برطرف کنند. طارمی گل‌های زیادی زده و مدام روی بهبودش کار می‌کنیم ونمی توان یک شبه و یک هفته و یک ماهه و شش ماهه کار را درست کرد. شاید سنش بالاتر برود و تجربه اش بالاتر برود ببینیم بهتر می شود یا نه او دومین سال است که گلزن برتر لیگ است. وقتی آمدم طارمی شش گل زده بود و بعد از آن شانزده گل زده اکنون هم 14 گل زده است.

601

کد خبر: 746873

وب گردی

وب گردی