هیات های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از امروز تشکیل می شوند

هیات های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از امروز(سه شنبه) تا روز پنج شنبه هفته جاری(24 فروردین ماه) در فرمانداری های سراسر کشور تشکیل می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر کشور صبح امروز(سه شنبه) شروع انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد که براساس این دستور فرمانداری ها باید تا 24 فروردین ماه نسبت به تشکیل هیات اجرایی این انتخابات اقدام کنند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا سه روز دیگر باید تمامی هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در فرمانداری ها تشکیل شود که در برخی از فرمانداری ها هیات اجرایی این انتخابات با انتخابات شوراها یکسان است.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا روز شنبه هفته آینده(26 فروردین ماه) به مدت پنج روز انجام خواهد شد.

براساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایطی که دارای شرایط 1- ایرانی الاصل بودن 2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 3- مدبر و مدیر بودن 4- داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی 5- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور می‌ باشند، شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام‌الاختیار می‌توانند جهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه کنند.

شورای نگهبان از 27 تا 31 فروردین ماه به صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رسیدگی می کند. یکم تا پنجم اردیبهشت ماه نیز برای تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان پیش بینی شده است.

سیدکاظم میرولد، علی اصغر احمدی، حمید میرزاده، محسن حاجی میرزایی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی، حسینعلی امیری و غلامرضا تاجگردون به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب شده اند.

همچنین زهرا احمدی پور و شفیع شفیعی نیا، یحیی آل اسحاق و حبیب الله حقیقی به عنوان اعضای علی البدل برگزیده شده اند.

ششم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال اسامی نامزدها توسط وزارت کشور منتشر می شود و نامزدها از هشتم تا 27 اردیبهشت فرصت تبلیغاتی دارند.

28 اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی برای نامزدها ممنوع است و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 746901

وب گردی

وب گردی