تاکید انگلیس و آمریکا بر حمایت از برقراری امنیت در مرزهای لبنان-سوریه

سفرای انگلیس و آمریکا در بیروت در دیدار با فرمانده ارتش لبنان بر حمایت کشورهای متبوع‌شان از طرح برقراری امنیت در مرزهای لبنان-سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، هیوگو شورتر، سفیر انگلیس در لبنان و الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا در این کشور برای اولین بار با ژنرال ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان درباره طرح برقراری امنیت در مرزهای سوریه-لبنان دیدار کردند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است: در این دیدار درباره برنامه‌های حمایت مستمر انگلیس و آمریکا از ارتش لبنان در خصوص پروژه امنیت مرزهای زمینی از جمله ساخت، آموزش و تامین تجهیزات لازم جهت برقراری کامل امنیت در مرزهای لبنان-سوریه بحث و گفتگو شد.

شورتر در این دیدار بار دیگر پایبندی خود به تعهداتش در توافقنامه مشترک سال 2013 میان ارتش لبنان و انگلیس مبنی بر پایبندی به تامین کامل امنیت مرزهای لبنان-سوریه و آموزش بیش از 11 هزار سرباز لبنانی تا سال 2019 و نیز ساخت برج‌های مراقبت و ارائه تجهیزات به تیپ‌های مرزبانی را تاکید کرد.

سفیر انگلیس در لبنان با تقدیر از عملکرد عالی ارتش لبنان گفت: بیش از 70 درصد از این مرزها امن هستند و مردم در این مناطق تا حد زیادی احساس امنیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: انگلیس به حمایت‌های خود از ارتش لبنان ادامه خواهند داد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 746931

وب گردی

وب گردی