با حمایت از تولید داخلی، باید در عرصه تولید کاغذ به خودکفایی برسیم

رییس جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد در گفتگو با خبرنگاران، گفت: بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمؤمنان واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند، با حل مشکلاتشان در یکی دو سال اخیر توانسته‌اند ، فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در اواخر سال 95، فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بخشی از نیازهای کاغذ کشور توسط این بنگاه و مؤسسه اقتصادی تأمین می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی، حمایت کنیم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چرا که در کشور، این توان و ظرفیت وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد ،گفت: بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته است و تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملاً با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می کند.

خبرنگار:درخشان/تایید:بشیری

کد خبر: 746986

وب گردی

وب گردی