احتمال افزایش متهمان پرونده اختلاس در شهرداری زابل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان از احتمال افزایش متهمان پرونده اختلاس در شهرداری زابل خبر داد و گفت: با توجه به ثبت سیستمی پرونده‎ها در شهرداری قرار بر این شد که پرونده‎های تشکیل شده در رابطه با صدور پروانه از سال 92 تا 95 بررسی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده اختلاس در شهرداری زابل گفت: از آنجایی که کارمند شهرداری برای اینکه ردی به جا نگذارد پرونده ‌های تشکیل شده را معدوم کرده تا قابل شناسایی نباشد وزارت اطلاعات در حال بررسی سوابق پرونده‎ها و تحقیقات هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ثبت سیستمی پرونده‎ها از سال 92 قرار بر این شد که در حال حاضر پرونده‎های تشکیل شده در رابطه با صدور پروانه از سال 92 تا 95 بررسی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زاهدان تصریح کرد: کارچاق کن با دریافت مبلغی افراد را به کارمند شهرداری مرتبط می‎کرده و کارمند شهرداری برای آنها پروانه ساختمانی صادر می کرده است اما هیچ پولی در راستای این اقدام به حساب شهرداری واریز نمی‎شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: برای تکمیل پرونده نیازمند کارشناسی هستیم و احتمال افزایش متهمان به اختلاس در پرونده شهرداری زابل به بیشتر از این 2 نفر وجود دارد بنابراین تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

12 اسفند ماه سال گذشته خبر دستگیری دو نفر در شهرداری زابل به اتهام اختلاس منتشرشد خبرها حاکی از این بود که یک کارمند شهرداری زابل و یک فرد با شغل آزاد در رابطه با پرونده اختلاس بازداشت شدند.

فردی که شغل آزاد داشته در خیابان افرادی را که دنبال پروانه بودند شناسایی و به کارمند شهرداری مورد نظر ارجاع می داده است.

کارمند شهرداری بازداشت شده بعد از دریافت وجوهی به صورت غیرقانونی برای این افراد پروانه صادر و پرونده ها را نیز به منظور از بین بردن سابقه به نحوی معدوم می کرد.

طبق گفته دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به خبرنگار ما، مبلغ تقریبی اختلاس 200میلیون تومان است اما برای اطلاع از میزان دقیق آن نیازمند کارشناسی هستیم و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه د ارد و اگر در جریان تحقیقات نیاز به احضار و یا دستگیری افراد دیگری باشد حتما تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 746992

وب گردی

وب گردی