رئیس جمهوری: کارآفرینان برای سرمایه گذاری تولیدی و اشتغالزا پای کارآمدند

رئیس جمهوری گفت که با بستر سازی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری، مشارکت مردمی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تولید در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال رشد یافت.

به گزارش ایسکانیوز، حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه 33 پروژه عمرانی و زیرساختی مازندران در ساری افزود : بخش خصوصی ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال و تولید دارد و اگر امنیت را برای آنها فراهم کنیم، برای سرمایه گذاری تشویق می شوند.

رئیس جمهوری افزود : بسترسازی های انجام شده باعث شده تا تمام بخش های تولیدی و اقتصادی ما به خصوص سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردمی خود را برای تولید و اشتغال آماده کنند.

** برقراری ارتباط با کشورهای همسایه اولویت دولت

رئیس جمهوری گفت که برقراری ارتباط با کشورهای همسایه به خصوص روسیه، آذربایجان و سایر کشورهای حوزه دریای خزر در اولویت برنامه های دولت یازدهم قرار دارد و در سال های اخیر نیز این ارتباطات در تمام زمینه ها رشد و گسترش داشته است.

روحانی افزود : در سال گذشته میزان روابط تجاری ما با کشور روسیه در مقایسه با سال های گذشته حدود 80 درصد افزایش یافت و با ایجاد زیرساخت های جدید در بندرامیرآباد این روابط افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی اظهارداشت: روابط تجاری ما با کشور آذربایجان نیز دچار تحولات خوبی شده است و در سال های آینده شاهد رشد روابط تجاری با این کشور نیز خواهیم بود.



** بهره گیری از ظرفیت کشورهای اروراسیا

رئیس جمهوری افزود : با ایجاد منطقه آزاد تجاری بین کشورهای اوراسیا ، روابط ما با این کشورهای نیز دچار تحول خوبی شده است و بزودی نیز با انعقاد قرارداد با این کشورها در حوزه صادرات شاهد تحول خوبی خواهیم بود.

روحانی باردیگر با تاکید بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه به توسعه زیرساخت در بندرآمیرآباد در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت : با اتصال این بندر به شبکه ریلی شاهد تحول خوبی در حوزه صادرات خواهیم بود و انتقال کالا با حجم بالا نیز میسر می شود.

وی افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد را همانند سایر بنادر کشور مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : میزان سرمایه گذاری مردم در بندرامیرآباد در مقایسه با سرمایه گذاری های دولتی 2 برابر رشد داشته است و این نشان خوبی برای حضور سرمایه گذاران مردمی در تولید و اشتغال است.

رئیس جمهوری بر بهره گیری این ظرفیت ها برای رشد صادرات و گسترش و توسعه منطقه تاکید کرد.

دکتر حسن روحانی صبح امروز به منظور بررسی طرح های مصوب دور اول سفر کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران و افتتاح 33 پروژه عمرانی با اعتبار 18 هزار میلیارد ریالی و آغاز عملیات اجرایی 9 پروژه با اعتبار 15 هزار میلیارد ریالی به مازندران سفر کرد.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 746998

وب گردی

وب گردی