تهدید کاندیداهای شوراها به رد صلاحیت از سوی هیأت های نظارت استان ها

یک عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات های شورای شهر و روستا نسبت به تخلفات برخی از هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها در مورد تهدید کاندیداها به رد صلاحیت هشدار داد و گفت که در صورت تکرار این تخلف، هیأت مرکزی نظارت از اختیار قانونی خود برای تعویض اعضای هیأت نظارت استان‌ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام پارسایی در این باره اظهار کرد: در استان ها علاوه بر هیأت نظارت استان ها ، کمیته بازرسی سه نفره ای فعالیت می‌کنند که کارآنها از ناظرین جدا است و شرح وظایف خاصی دارند که اگر گزارش تخلفی وجود داشته باشد به هیأت مرکزی و کمیته مرکزی بازرسی گزارش خواهند کرد.

وی افزود:‌ ما اخیرا گزارش هایی داریم که ناظرین در استان ها و شهرستان ها از کاندیداهای انتخابات شوراها می خواهند انصراف دهند و در غیر این صورت آن‌ها را رد می‌کنند. قانون چنین اجازه ای را به آن‌ها نداده است. بازرسین چند استان و تهران این گزارش ها را به ما ارائه کردند و در اسرع وقت یک نفر از اعضای هیأت مرکزی به همراه یک نفر از بخش بازرسی برای بررسی این موضوع اعزام خواهند شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر چنین مواردی وجود داشته باشد که هیأت های نظارت استان ها تخلفی انجام داده باشند و بعد از تذکر ، این تخلف تکرار شود هیأت مرکزی از اختیار قانونی خود استفاده می‌کند و نسبت به تعویض اعضای هیأت نظارت استان ها اقدام خواهد کرد.

پارسایی ضمن هشدا ر به هیأت های نظارت استان ها و شهرستان ها برای فعالیت در چارچوب قانون گفت: یکی از توصیه های رهبری مشارکت حداکثری است لذا اعضای هیأت های نظارت باید دقت کنند صرفا در چارچوب قانون فعالیت کنند تا باعث دلسردی و ناامیدی کاندیداها و مرد م نشوند و مطلقا نسبت به تهدید به رد صلاحیت کاندیداها ورود نکنند.

این عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات های شورای شهر و روستا در پایان به ایسنا گفت که این هیأت طبق مسئولیت خود اقدام می‌کند و با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

دریافت کننده:درخشان/تایید:بشیری

کد خبر: 747028

وب گردی

وب گردی