راه اندازی اولین شهرک علمی و تحقیقاتی علوم انسانی در استان اصفهان

یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر سید محمد امیری دبیر هیأت امنای استان اصفهان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی و شوراهای تخصصی استان در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر سید محمد امیری دبیر هیأت امنای استان اصفهان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی و شوراهای تخصصی استان در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد.


دکتر سیدمحمد امیری دبیرهیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های رؤسای دانشگاه ها و مسئولان اجرایی در پیشبرد اهداف دانشگاه در سال95 و تبریک سال جدید گفت : انسجام و اتحاد بین مسئولان دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان کم نظیر است و در پرتو دوستی ، محبت و صمیمت بین افراد، برنامه ها با شتاب و سرعت خوبی در حال انجام است .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره با تأکیدات دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مأموریت اصلی دانشگاه در زمینه مسائل فرهنگی بیان داشت : دانشجویان امانت خانواده ها به دست مسئولان دانشگاه ها هستند و باید شرایطی فراهم گردد تا خانواده ها هیچ گونه نگرانی از حضور فرزندان خود در دانشگاه نداشته باشند چرا که دشمن با تهاجم فرهنگی، تمرکز خود را بر دانشجویان ونسل جوان قرار داده است.


دکتر امیری با تأکید بر اجرای فعالیت ها با روش های منطقی، اسلامی و اثربخش در محیط های دانشگاهی تأکید کرد : با فعال سازی و تشکیل مستمر شوراهای فرهنگی دانشگاه ها ، باید در همه بخش ها، مسائل فرهنگی و دینی توسعه یابد و نظارت ها برای تحقق اهداف متعالی دانشگاه گسترش یابد. یکی از مسئولیت های خطیر مسئولان در دانشگاه توجه ویژه به باورهای دینی و اسلامی است .
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد : همه باید تابع قانون و ضوابط دانشگاه باشند و براساس ضرورت، آگاهی بخشی از طرح ها ، قوانین و دستورالعمل های اجرایی صورت پذیرد. به نظم و انضباط در دانشگاه توجه شود چرا که همه مسئول کسب علم و دانش دانشجویان در بهترین شرایط علمی هستیم .


اودر بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: توسعه فعالیت های پژوهشی ، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه ها نقش بسزایی در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دارد و باید تحقیقات دانشگاهی و محصولات تولیدی واحدهای دانشگاهی در راستای اشتغال زایی در کشور برنامه ریزی و مورد حمایت ویژه قرار گیرد.


رئیس هیأت امنای استان اصفهان ادامه داد : از جمله تأکیدات ریاست محترم هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه، فعالیت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی است و تحقق این هدف با تربیت استادان مجرب و تألیف کتب علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ و جهان بینی دینی و تمدن ایرانی اسلامی میسّر خواهد شد، در این صورت در آینده نزدیک بومی سازی در علوم انسانی، مطابق با جهان بینی اسلامی را شاهد خواهیم بود .


امیری رهنمودهای رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را راهگشا برشمرد و خاطر نشان کرد : دریافت 300 هکتار زمین برای توسعه رشته های علوم انسانی و راه اندازی اولین شهرک علمی و تحقیقاتی علوم انسانی در استان اصفهان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است.
حضرت حجت الاسلام سیدمجتبی میردامادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در جمع رؤسای دانشگاه ها گفت : فطرت مردم ایران ، فطرت خداجویی است و دوست دارند فرزندشان در دانشگاهی تحصیل نماید که در کنار عمل ، اخلاق و معنویت باشد و رمز موفقیت مسئولان راهکار تحقق علم و ایمان در دانشگاه است .


امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد : کسی که تقوا پیشه کند خدا درهای رحمت و خیر را به روی آن باز می کند و مسئولان متدین و شجاع به موفقیت در کار و رونق در دانشگاه و سربلندی در امور دست می یابند .


حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه ارتباط دانشجویان با چهره های با ایمان و اخلاق اسلامی اثرات بسیار خوبی دارد بیان کرد: افراد مطمئن با تعهد دینی در سمت های اجرایی منصوب شوند، دنیا دار امتحان است و تمام خواهد شد. آنچه ماندگار است ، اعمال و خدمات ما است که فرزندان کشور اسلامی از آن بهره می برند ، دشمن هجوم زیادی به دانشجویان آورده و با تهاجم فرهنگی درصدد ضربه به ایمان و اعتقادات دینی دارد . همه باید احساس مسئولیت کنیم تا جوان دانشجو در بهترین شرایط سنی هدایت و پرورش یابد .


دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر ضمن خیر مقدم میهمانان از توسعه فعالیت های پژوهشی و رویکرد جدید دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی خبرداد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر نزدیک به 30 سال در زمینه های آموزشی و فرهنگی در حال فعالیت است و در رشته های علوم انسانی و مهندسی مکانیک به قطب علمی تبدیل شده و سه مرکز اعتیادپژوهی ، تحقیقات سنگ و تحقیقات رباتیک در دانشگاه راه اندازی می شود .

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 747029

وب گردی

وب گردی