قریب به نیمی از جوانان آلمانی از مرکل حمایت می‌کنند

براساس نظرسنجی که امروز (سه شنبه) منتشر شد، قریب به نیمی از جوانان آلمانی و افرادی که برای نخستین بار است می توانند رای بدهند، از صدراعظم این کشور حمایت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که توسط موسسه "فورسا" انجام شده در حالی است که این حمایت‌ها از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در زمانی است که وی به دنبال نامزدی برای این سمت برای بار چهارم در انتخابات سپتامبر سال جاری میلادی است.

درمیان تمامی رای دهندگان بالقوه، مرکل 43 درصد آرا را به دست آورده درحالیکه مارتین شولتز، رقیب وی تنها 32 درصد آرا را دارد. همچنین میزان حمایت ها از مرکل بین جوان های 18 تا 21 ساله 47 درصد در مقابل 29 درصد شولتز است.

مانفرد گوئلنر، رئیس موسسه نظرسنجی فورسا گفت: جوان های آلمانی مرکل را بیشتر می شناسند چون در دوران صدراعظمی او بزرگ شده‌اند اما شناختی از شولتز ندارند. جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که جوان های آلمانی به دنبال ثبات و تداوم بخش‌های مختلف کشور در این برهه پیچیده و بی ثبات هستند.

مرکل به دلیل در نظر گرفتن سیاست درهای باز برای پذیرش مهاجران و پناهجویان در آلمان به شدت مورد انتقاد قرار دارد اما در ماه های اخیر سیاست های سخت گیرانه تری در قبال مهاجران اتخاذ کرده است.

حزب آلترانتیوی برای آلمان که ضد مهاجرت است در ماه های اخیر با حمایت های کمی از سوی مردم آلمان روبرو شده است و در نظرسنجی موسسه فورسا تنها هشت درصد آرا را از آن خود کرده است.

هم مرکل و هم شولتز امیدواورند که بتوانند با احزاب کوچکتر دولت جدیدی را تشکیل دهند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 747030

وب گردی

وب گردی