سامانی: در رسیدگی به صلاحیت ها رعایت حق الناس برای وزارت کشور مهم است/آخرین آمار ثبت نام کنندگان

سخنگوی وزارت کشور گفت: آنچه برای وزارت کشور در رسیدگی به صلاحیت ها مهم است رعایت حق الناس است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات با ابراز امیدواری در خصوص رعایت حق الناس در هیئت های اجرایی و نظارت به نحو شایسته در بررسی صلاحیت ها گفت: هیئت های اجرایی و نظارت باید احکام قانونی و خطوطی که قانونگذار ترسیم کرده است را رعایت و اقدام به رسیدگی صلاحیت ها کنند.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری از مرز 100نفر گذشت.

سامانی گفت: احکام قانونی است که هیات های اجرایی و نظارت با رعایت انها صلاحیت ها را بررسی می کنند.
وی افزود: مسوولیت رسیدگی به صلاحیت ها با هیات های اجرایی است. بعد هیات نظارت رسیدگی می کند و اعلام نظرها بمنزله نظر نهایی است و هیچ دستگاه دیگری مسوولیت رسیدگی ندارد.
سامانی اظهار داشت: مراجع چهارگانه صرفا در حدود وظایف و اختیارات قانونی خود اعلام نظر می کنند. به عبارتی اگر ثبت احوال به عنوان یک مرجع می خواهد اظهار نظر کند در بندهای 17 گانه بنا بر وظایف قانونی خود اظهار نظر می کند و هر کدام از مراجع دیگر.
سخنگوی وزارت کشور بیان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه هم صرفا در حدود وظایف و اختیارات قانونی خود موظف هستند اظهار نظر کنند.
سامانی گفت: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات باید بر اساس مواد قانون است که دراینجا هیات های اجرایی باید مواد 26 تا 30 قانون را ملاک قرار دهند و بر اساس دلایل و مدارک معتبری که مراکز مسئول چهار گانه قانونی برای آنها ارسال کرده اند به بررسی صلاحیت بپردازند.

تایید کننده: سرلک

کد خبر: 747040

وب گردی

وب گردی