مرکز تحقیقات پژوهش آلومینیوم دانشگاه اراک راه اندازی شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک اعتبارات پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حوزه پژوهش نسبت به سال‌های قبل بیشترین تحقق را شاهد بوده‌ایم و بیش از 12درصد بودجه دانشگاه به پژوهش اختصاص داده شد که یک رکورد و رشد قابل ملاحظه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر امیررضا مرادی گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 با دو برابر شدن قرادادهای پژوهشی بیرون‌دانشگاهی، رشد 100درصدی این قراردادها را به مبلغ حدود 503 میلیون تومان شاهد بودیم.

او ادامه داد: با توجه به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه متوسط این رقم برای هر عضو هیات علمی حدود 15 میلیون تومان می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

مرادی تعداد این قراردادها را در سال گذشته 16 مورد عنوان کرد و افزود: قراردادهای مذکور اغلب در زمینه ژئوماتیک، برق، مکانیک و معدن بوده است.

معاون دانشگاه پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک در خصوص عقد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته نیز گفت: در سال گذشته 10 تفاهم‌نامه جدید با دانشگاه علوم پزشکی جهت تحقیقات مشترک، شرکت‌های خوشه صنایع ریلی استان، شرکتهای خوشه نفت و گاز، شرکت‌های فعال در زمینه موتو، درهای اتوماتیک و... منعقد شد.

او افزود: این قراردادها منجر به تاسیس شرکت مشترک با شرکت خوشه نفت و گاز شد که در حال حاضر فعالیت می‌کند. همچنین به موجب قرارداد با علوم پزشکی تحقیقات مشترکی در حوزه ژئومتریک انجام می‌شود و تجهیزاتی نیز در این زمینه خریداری شده است.

مرادی گفت: طی انعقاد یک قرارداد با یک شرکت خصوصی، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه را جهت حل مشکلات پژوهشی به آنجا مامور کرده‌ایم که در زمینه توسعه‌ای در حال فعالیت هستند.

او افزود: در تفاهم‌نامه با نظام‌ مهندسی استان مرکزی که در سال گذشته صورت گرفت، همکاری‌هایی حول محورهای آموزشی، برگزاری سمینار و ...صورت پذیرفت.

او با بیان اینکه بودجه پژوهشی امسال هنوز اعلام نشده است، ادامه داد: کمبود بودجه تقریبا همیشه وجود دارد، اما علیرغم رشد مطلوب نیاز است که شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در زمینه پژوهش باشیم.

مرادی گفت: نیاز به تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات همچون اینترنت و خدمات آی‌تی و ... حس می‌شود که منوط به توسعه و بودجه پژوهشی است.

او گفت: مهمترین اتفاق زیرساختی که سال گذشته شاهد بودیم، اخذ مجوز و افتتاح رسمی مرکز تحقیقات پژوهش آلومینیوم به عنوان تنها مرکز پژوهشی دارای مجوز از شورای گسترش وزارت علوم در بهمن‌95 بود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 747060

وب گردی

وب گردی