دیدار بستگان مرحوم آیت الله هاشمی با آیات و مراجع عظام

برادران، فرزندان و جمعی از بستگان سببی و نسبی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه دیدارهای خود با آیات و مراجع عظام به پاس قدردانی از ابراز همدردی‌ها و صدور پیام  به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با آیات عظام آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله بیات زنجانی، آیت‌الله گرامی و آیت‌الله امینی دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله سبحانی در دیدار خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر خوش فکری ایشان، گفت: آثار قلمی، خطابه‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانیهای ایشان را گردآوری کنید تا منتشر شود که انسان خوش فکری بود.

ایشان افزود: به یاد دارم در یکی از خطبه‌های نماز جمعه، سخنان خیلی جامع و خوبی درباره حقوق زن داشتند که خوب است آن را بازنشر کنید.

آیت‌الله سبحانی گفت: برادر ایشان (مهندس محمد هاشمی) درسالهای قبل از انقلاب برای دانشجویان ایرانی معروف به "پدر" بودند.

آیت‌‌الله بیات زنجانی با تأکید بر این نکته که 10 سال همکاریهای همیشگی با ایشان داشتم، گفت: سیاستمداری فقیه و فقیهی سیاستمدار بود.

ایشان، حرف زدن درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را هم سخت و هم آسان دانست و درباره روابط متقابل ایشان و امام، گفت: او به معنای واقعی کلمه پیرو امام بود و امام هم به معنای واقعی کلمه به او اعتماد و اطمینان داشت.

آیت‌الله بیات زنجانی افزود: تشییع جنازه ایشان خیلی پیام داشت که بعضی‌‌ها سمع داشتند، اما استماع نداشتند، یعنی شنیدند، اما عبرت نگرفتند.

ایشان اعتماد به جمهوریت نظام را ویژگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: مردم هم او را دوست داشتند و او نیز با آینده‌نگری برای مردم کارهای مهمی کرد که متروی تهران و دانشگاه آزاد دو نمونه هستند.

آیت‌الله گرامی در دیدار خانواده آیت‌الله هاشمی با اشاره به خاطرات سالهای زندان، گفت: «آق شیخ» با همه سوابق مبارزاتی و مسؤولیت‌های متعدد، در کمال مظلومیت و باشکوه رفت.

ایشان فیش‌برداری کارهای قرآنی در زندان را از کارهای بی‌نظیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: شاهد بودم که هر روز صبح بعد از نماز تا نزدیکی‌های ظهر مشغول تحقیقات قرآنی بود.

آیت‌الله گرامی درباره رابطه امام و هاشمی رفسنجانی گفت: در تاریخ انقلاب سراغ نداریم کسی جز آق شیخ اکبر، امام را دلداری داده بود که ایشان در قضیه سربازی اجباری طلبه‌ها، از پادگان به امام نامه نوشت و دلداری داد و نوشت: نگران نباشید، چون اینجا، جای ما خوب است و برای تبلیغ اسلام بین نظامی‌ها خوب بود.

آیت‌الله امینی در دیدار برادران و فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تبریک میلاد امام علی(ع) و همچنین روز پدر، گفت: تأسف امروز ما این است که آقای هاشمی را در بین خود نداریم.

ایشان با بیان خاطراتی از زمان طلبگی در مدرسه حجتیه با آیت‌الله هاشمی، گفت: در دوره‌های مختلف مبارزه و پیروزی، انجام وظیفه می‌کرد.

آیت‌الله امینی، ایشان را خادم انقلاب و کم نظیر توصیف کرد و گفت: جای آیت‌الله هاشمی واقعاً خالی است.

ایشان افزود: متأسفم که قدر ایشان را نمی‌دانستند و به اشکال مختلف برای ایشان مشکل درست می کردند.

آیت‌الله امینی، اقدامات و برنامه‌های پس از ارتحال ایشان را اراده خداوند دانست و گفت: از کسانی هستند که با مرگ برای جامعه زنده شدند.

آیت‌الله امینی با ابراز تأسف مجدد، گفت: نقش آقای هاشمی در مجمع بی‌‌نظیر بود و هنر ایشان در اداره جلسات مجمع ستودنی بود.

آقای مهندس محسن هاشمی با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق قادری، گفت: زحمت هماهنگی با بیوت علما را ایشان کشیده‌اند که در زمان حیات پدر نیز از وفاداران به اندیشه‌های ایشان بود.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 747087

وب گردی

وب گردی