پذیرش ۹ هزار مدرس جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در فراخوان مدرسین این دانشگاه حدود 40 هزار نفر متقاضی تدریس در مراکز این دانشگاه ثبت نام کرده اند که تا مهرماه امسال نزدیک به 9 هزار نفر انها پس از ارزیابیهای عمومی و تخصصی برای تدریس در مراکز علمی کاربردی این دانشگاه پذیرفته می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در نشست هیات رئیسه دانشگاه با موسسات علمی کاربردی گفت: باتوجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری وظیفه دانشگاه مضاعف شده است.
وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه هیات دولت به موضوع شعار سال پرداخته شده است، افزود: ما برای ایفای نقش اساسی در ترییت نیروی انسانی ماهر و کار آفرین اعلام امادگی کرده ایم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه امسال اولین سال اجرای برنامه بشمار می رود که باید در این سال نزدیک به 20 درصد از کل دانشجویان کشور در رشته های مهارتی تحصیل کنند و در پایان این برنامه این رقم به 30 درصد افزایش یابد.
دکتر امید بابیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید جمعیت دانشجویان مهارتی کشور درسال جاری به بیش از ۸۵۰ هزار دانشجو برسد اضافه کرد: اکنون با وجود حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی مهارتی در سایر زیر نظام ها و نزدیک به ۴۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مجموع حدود ۶۵۰ هزار دانشجوی مهارتی در کشور داریم که بر این اساس در سال اول برنامه حدود ۲۵ درصد از برنامه عقب هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده انشاالله با حفظ کیفیت، برای تحقق اهداف کمی برنامه ششم توسعه، ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز باکیفیت افزایش می یابد.
دکتر امید با اشاره به لزوم تربیت نیروی کارآفرین در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این راستا به مراکز علمی کاربردی دانشگاه که توانایی ایجاد مرکز رشد و شرکت های فناور برای فعالیت دانشجویان را دارند، تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده می شود.
وی اضافه کرد: درحالی که برای ایجاد هر شغل در کشور مبلغی بالغ بر 400 میلیون تومان لازم است، در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد این میزان حدود 50 میلیون تومان است.
دکتر امید با اشاره به اینکه هرم جذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی 10 سال گذشته تعادل خود را از دست داده است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تعداد دانشجویان کاردانی این دانشگاه را افزایش و جمعیت دانشجویان کارشناسی را محدودتر کنیم بگونه ای که نسبت ۷۰ درصد کاردانی و ۳۰ درصد کارشناسی رعایت شود.
وی تاکید کرد: ضرورتی ندارد تا به ازای هر رشته کاردانی برای دوره های کارشناسی نیز رشته ایجاد شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: با مجوز های اخذ شده از شورای مرکزی و هیات امنا دانشگاه، تعدادی از مراکز وابسته به دانشگاه بر اساس دستورالعمل مربوط واگذار خواهند شد.
دکتر امید با اشاره به وجود هزار و 70 مرکز علمی کاربردی، گفت: از این تعداد بیش از 100 مرکز غیر فعال هستند که در اولین جلسه شورای نظارت در مورد ادامه فعالیت انها تصمیم گیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: برخی از مراکز این دانشگاه کمتر از ۱۰۰ دانشجو دارند که این میزان دانشجو دارای صرفه اقتصادی نیست و اینگونه مراکز بدلیل زیاندهی نمی توانند کیفیت لازم را داشته باشند. بنابراین به این مراکز توصیه می کنیم تا با یکدیگر ادغام شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه اصلاح نسبتهای مقاطع و بخش ها است که در پذیرش مهرماه نسبت های جدید اعلام می شود.
دکتر امید بازنگری مدرسان و حذف مدرسان فاقد شرایط را یکی دیگر از اقدمات دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جدید عنوان کرد و گفت: طی فراخوانی که در سال گذشته اعلام شد حدود 40 هزار نفر متقاضی تدریس در این دانشگاه بودند که تا مهرماه سال جاری حدود 9 هزار از انها براساس بررسیهای عمومی و علمی که توسط هیات های جذب صورت می گیرد برای تدریس در مراکز علمی کاربردی پذیرفته می شوند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مدرسان فعلی دانشگاه نیز مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند و در مورد تدریس افرادی که دارای شرایط لازم نباشند تجدید نظر صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: پذیرش مدرسان با کیفیت را در دستور کار قرار داده ایم که در صورت نیاز سالانه دو مرحله انجام خواهد شد.
دکتر امید عنوان کرد: ارتقا سامانه های دانشگاه و استقرار کامل دولت الکترونیک نیز از دیگر برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی بشمار می رود که برای این امر سامانه سپاری در حال انجام است و سامانه های دانشگاه نیز در حال ارتقا است.
وی گفت: با مصوبه هیات امنا دانشگاه، واحد استان تهران به دو بخش غرب و شرق تقسیم می شود و هدف از این تصمیم نیز افزایش سطح نظارت بر تعداد زیاد مراکز علمی کاربردی استان تهران است.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 747110

وب گردی

وب گردی