العبادی: امکان برگزاری هرگونه همه پرسی درخصوص استان کرکوک ممکن نیست

نخست وزیر عراق هرگونه حضور نیروهای زمینی آمریکا در نبردهای عراق را تکذیب و اعلام کرد که امکان برگزاری هرگونه همه پرسی درخصوص استان کرکوک با وجود برخی استان‌های "غصب" شده ممکن نیست.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که هیچ گونه پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف ضد داعش در عراق وجود ندارد.

وی همچنین مشارکت نیروهای زمینی آمریکا در درگیری‌های عراق را رد کرد و گفت: هیچ سرباز آمریکایی در عراق وجود ندارد که ماموریت جنگی داشته باشد.

این اظهارات نخست وزیر عراق در پی آن ایراد شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد نیروهای زمینی آمریکا در جنگ عراق مشارکت دارند.

کاخ سفید نیز اخیرا اظهارات ترامپ درباره عملکرد آمریکا در عراق را که به مشارکت نیروهای زمینی این کشور در ماموریت‌های جنگی عراق اشاره دارد، تکذیب کرد.

آمریکا حدود شش هزار نظامی در عراق دارد که این تعداد بیشترین تعداد نظامیانی است که با موافقت شده و سقف تعیین شده توسط پنتاگون برای اعزام نظامیان آمریکایی به خارج از این کشور ۲۶۶۲ نظامی است.

نظامیان آمریکایی ماموریت آموزش نیروهای عراقی و ارائه مشاوره و دیگر کمک‌ها را دارند.

العبادی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره امکان برگزاری همه پرسی در استان کرکوک با وجود برخی از مناطق "غصب شده" گفت: دولت خواهان حل تمامی مسائل مربوط به مناطق مورد مناقشه از طریق گفت‌وگو است. امکان ندارد با وجود برخی مناطق غصب شده و آوارگان همه پرسی را بتوان در کرکوک برگزار کرد. ما بدون استثناء از همه تصمیمات کرکوک خود را کنار می‌کشیم و شهروندان بیش از برخی سیاستمداران از منافع کشورشان آگاهند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 747120

وب گردی

وب گردی