دکتر حبیب ‌الله اسماعیلی : کانون های دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می یابد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی و توسعه کانون های کار آفرینی را از جمله اولویت های کاری این اداره کل در سال 96 برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» و لزوم توجه به توسعه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی حوزه فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی و توسعه کانون های کار آفرینی از جمله اولویت های کاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به شمار می آید.

او ادامه داد: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است با ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه و با به حداکثر رساندن مشارکت دانشجویان در فعالیت های خلاقانه اقتصادی به تحقق این مهم همت گمارد.
اسماعیلی افزود: با توجه تشکیل کمیته فناوری های نرم و هویت ساز در معاونت دانشجویی و فرهنگی بر اساس مصوبه شورای سرمایه گذاری و اقتصاد انش بنیان و شیوه نامه اجرایی تاسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی به منظور سیاستگذاری و بررسی طرح های ارسالی در حوزه دانش بنیان فرهنگی تا کنون حدود 30 طرح مربوط به تشکیل شرکت های دانش بنیان فرهنگی به کمیته فناوری های نرم و هویت ساز برای بررسی محتوایی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن در محیط دانشگاه و بین دانشجویان و فارغ التحصیلان با توجه به شناسایی ظرفیت ها و استعداد های دانشجویان این حوزه در صدد تشکیل و گسترش کانون های دانشجویی کارآفرینی هستیم تا از این رهگذر با شناسایی استعداد ها طرح ها و ایده های خلاقانه دانشجویان به حمایت و پرورش آن کمک کنیم.
او اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری رویدادهای کار آفرینی می تواند نقش بسزایی در شناسایی و حمایت از ایده های خلاقانه و برتر فرهنگی داشته باشد معاونت دانشجویی و فرهنگی اقدام به برگزاری دوره های استارتاپ فرهنگی کرده است و قصد دارد با تشکیل دبیرخانه مرکزی رویداد از ایده تا عمل به ساماندهی و هدایت این موضوع بپردازد.
اسماعیلی به تفاهم نامه منعقده با ستاد فناوری های نرم و هویت ساز اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره ای پیشرفته کارآفرینی فرهنگی ویژه دانشجویان در تمامی استان ها با همکاری مالی و معنوی ستاد فناوری های نرم و هویت ساز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به منظور حمایت و ارایه طرح های خلاقانه دانشجویان در حوزه اقتصاد و صنایع خلاق و با هدف حمایت و ایجاد درآمد و اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه بازارچه های فن و هنر در سطح واحدهای برخی از استانها تشکیل شده است و در صدد گسترش آن در تمامی واحدهای دانشگاهی هستیم.
او ، تهیه و تدوین پیش نویس دستورالعمل و شیوه نامه سرمایه گذاری های اقتصادی و فرهنگی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با هدف کاهش وابستگی دانشگاه به منابع شهریه ای و همچنین توسعه کارآفرینی و اشتغال دانشجویان را از دیگر برنامه های مهم اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال جاری برشمرد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 747139

وب گردی

وب گردی