قدرت‌نمایی مشترک نیروی دریایی ژاپن و آمریکا در مقابل کره شمالی

منابع ژاپنی اعلام کردند، نیروی دریایی این کشور قصد دارد به همراه ناو گروه آمریکا که به طرف شبه جزیره کره حرکت کرده، مانور مشترکی را با هدف بازداشتن کره شمالی از انجام آزمایشات موشکی بیشتر برگزار کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: همزمان با نزدیک شدن ناو گروه ضربتی آمریکا به آبهای ژاپن، نیروی دریایی ژاپن و نیروی دریایی آمریکا قصد دارند بر روی کشتی‌های یکدیگر هلی کوپتر فرود آوردند و مانورهای ارتباطی انجام دهند.

یکی از این منابع گفت: ژاپن قصد دارد همزمان با ورود ناو هواپیمابر کارل وینسون به دریای چین شرقی چندین ناوشکن برای همراهی آن اعزام کند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد ژاپن گفت: به نظر می‌رسد موضع آمریکا این است که حداکثر فشار را بر کره شمالی اعمال کند تا به راه حل صلح آمیز و دیپلماتیک دست یابد.

در همین حال روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین امروز (چهارشنبه) در مقاله‌ای تاکید کرد: همزمان با افزایش محسوس تنش‌ها، شبه جزیره کره از زمان نخستین آزمایش اتمی پیونگ یانگ در سال 2006 به یک "درگیری نظامی" نزدیک تر شده است.

در مقاله‌ای این روزنامه آمده است: کره شمالی باید به خاطر امنیت خودش تمامی برنامه‌ها برای فعالیت‌های اتمی و موشکی‌اش را متوقف کند.

در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به آزمایشات اتمی و یا پرتاب‌های موشکی قریب الوقوع کره شمالی و تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به انجام اقدامات یک جانبه برای حل این مساله، تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است.

ترامپ که از چین خواسته تا برای مهار همسایه و متحدش کاری انجام دهد در توئیتر گفت: کره شمالی دنبال دردسر می‌گردد و آمریکا این مساله را با یا بدون کمک پکن حل خواهد کرد.

روزنامه گلوبال تایمز گفت: واشنگتن به دنبال حمله موشکی‌اش به سوریه نه تنها مملو از اعتماد به نفس و تکبر شده بلکه ترامپ می‌خواهد مردی تلقی شود که به وعده‌های خود عمل می‌کند. آمریکا برای متوقف کردن کره شمالی از انجام آزمایشات موشکی بیشتر درحال بررسی گزینه‌های متعدد است. آمریکا قصد ندارد با یک پیونگ یانگ مسلح به تسلیحات اتمی هم زیستی کند. پیونگ یانگ باید در این برهه از انجام اشتباهات اجتناب کند.

این در حالی است که رسانه‌های کره شمالی روز سه شنبه هشدار دادند که هرگونه نشانه تهاجم واشنگتن با حمله اتمی به خاک آمریکا مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 747153

وب گردی

وب گردی