مرکز رشد واحد بجنورد اردیبهشت 96 به بهره‌برداری می‌رسد

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد گفت: با سیاست‌های پیش‌بینی شده در سال های اخیر کیفی‌سازی پژوهش به ویژه کیفی‌سازی مقالات علمی و طرح‌های پژوهشی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد ضمیریان معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد در اولین جلسه هیات رئیسه و مدیران گروه های آموزشی در سال جدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه پژوهش و فناوری گفت: «با سیاست‌های پیش‌بینی شده در سال های اخیر کیفی‌سازی پژوهش به ویژه کیفی‌سازی مقالات علمی و طرح‌های پژوهشی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است».
وی خاطرنشان کرد: « 11درصد کل تولید علم واحد بجنورد در سال 95 بوده که می توان گفت نسبت به سال های گذشته رشد محسوسی داشته است.»
ضمیریان با اشاره به قراردادهای برون دانشگاهی و حوزه درآمدزایی آزمایشگاه ها و کارگاه ها افزود: «در سال 95 در حوزه ارتباط با صنعت حدود50درصد کل طرح های برون دانشگاهی این واحد منعقد شده و همچنین در بخش آزمایشگاه ها و کارگاه ها نیز حدود 3000% افزایش درآمد نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم».
معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد ضمن اشاره به افتتاح مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد:« 4هسته و 1 واحد فناور مرکز رشد این واحد دانشگاهی با عنوان "فناوری های نوین در صنایع" در هفته اول اردیبهشت ماه با حضور معاون پژوهش و فناوری و مدیرکل توسعه فناوری، ارتباط با صنعت و کارآفرینی سازمان مرکزی افتتاح خواهد شد».
وی با بیان تعریفی از واژه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: «مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید، صادرات محصول‌ها و دستیابی به رتبه نخست اقتصاد دانش بنیان در منطقه را یکی از هدف های اقتصاد مقاومتی برشمرده‌اند؛ بنابراین یکی از کارهای مهمی که می تواند کمک کند تا کشور به میزان مناسبی از تولید دانش بنیان دست یابد، شناسایی و درک ضرورت اقتصاد دانش بنیان در جامعه است که می توان گفت ماهیت این کلمه از سه مقوله تولید دانش، انتشار دانش و کاربرد دانش جهت به کارگیری دانش در ابعاد مختلف جامعه برای ایجاد ارزش افزوده، ثروت، رفاه و تولید دوباره دانش تشکیل شده است».
ضمیریان افزود: «جامعه یادگیری، صنایع دانش، صنایع دانش بنیان، جامعه اطلاعاتی و دولت دانش از مولفه های اقتصاد دانش بنیان می باشد که توسط سازمان توسعه همکاری های اقتصادی جهان سازمان همکاری های اقتصادی آسیا، اقیانوسیه و بانک جهانی مشخص شده است».
معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد در پایان جلسه مشارکت و فعالیت بیشتر مدیران گروه های آموزشی و اساتید را برای تشکیل شرکت های دانش بنیان خواستار شد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 747177

وب گردی

وب گردی