افزایش قیمت برنج در بازار طبیعی است/واردات از مرداد ماه ممنوع می شود

 دبیر انجمن برنج عنوان کرد: در حال حاضر نرخ این محصول با افزایش 5 درصدی همراه بوده که  این اتفاق در بازار طبیعی و عادی است.

جمیل علیزاده شایق در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار برنج گفت: اکنون کشاورزان در حال کشت برنج هستند و با توجه به مطلوب بودن وضعیت آب و هوا در شمال کشور به طور قطع تولید در سال جاری با روند مناسبی همراه خواهد بود و شاهد آرامش نسبی در بازار این محصول هستیم.

وی با اشاره به قیمت این محصول در بازار گفت: در مرداد ماه به دلیل عرضه برنج های تازه در بازار، قیمت آن به پایین ترین حد ممکن می رسد اما در روزهای آخر تابستان به دلیل اتمام فصل برداشت و افزایش تقاضا، نرخ آن روند صعودی را به خود خواهد گرفت، بنابراین می توان گفت که قیمت برنج از اواخر شهریور تا خرداد سال آینده رو به افزایش می رود.

شایق به افزایش کنونی قیمت در بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ این محصول با افزایش 5 درصدی همراه بوده که این اتفاق در بازار طبیعی و عادی است.

دبیر انجمن برنج با اشاره به واردات برنج در کشور گفت: براساس صحبت های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی واردات برنج از مرداد ماه تا اوایل آبان ممنوع می شود، بنابراین در صورت ورود برنج به کشور در مدت زمان ذکر شده به صورت قانونی صورت نگرفته است.

وی درخصوص تاثیر ممنوع شدن واردات بر قیمت برنج گفت: به دلیلعرضه برنج های جدید در بازار در آن زمان بنابراین این اقدام تاثیر چندانی را در بازار ایجاد نمی کند.

شایق در پایان اظهار داشت: در حال حاضر صادرات برنج به دیگر کشورها انجام نمی شود و تنها در حال واردات آن به داخل کشور هستیم.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 747180

وب گردی

وب گردی