مراجعه مالباختگان کنسرت جعلی در مشهد به دادسرا

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: مالباختگان کنسرت پاپ جعلی در مشهد برای ثبت و پیگیری شکایت خود به دادسرای انقلاب و پلیس فتا استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ جواد جهانشیرى رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى با اشاره به کلاهبرداری از شهروندان مشهدی در قالب برگزاری کنسرت اظهار داشت: شهروندان مالباخته‌ای که از طریق سایت و فضای مجازی در کنسرت جعلى یکى از هنرمندان موسیقى پاپ‌ ثبت نام کرده‌اند روز شنبه در مشهد با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم جهت دریافت مرجوعه قضایى به دادسراى انقلاب و سپس به پلیس فتا استان خراسان رضوى جهت ثبت و پى‌گیرى شکایت مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى در تشریح این خبر اظهار کرد: طى رصد و پایش انجام شده در فضاى سایبرى کارشناسان پلیس فتا استان، به مورد کلاهبردارى با عنوان برگزارى کنسرت یکى از هنرمندان معروف موسیقى پاپ در سالن همایش‌هاى شاندیز برخورد کرده و اقدامات فنى و عملیاتى خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادى از شهروندان با دریافت پیامک و برخى دیگر از طریق شبکه هاى اجتماعى موبایل پایه و تبلیغات در سایت ها از وجود کنسرتى با حضور یکى از هنرمندان معروف در مشهد با تخفیف 50 درصدى مطلع شده بودند و در دام این فریب گرفتار شدند، بلافاصله اقدامات فنى پیرامون شناسایى این عامل کلاهبردارى صورت پذیرفت.

کارشناسان پلیس فتا ضمن بررسى صحت موضوع کلاهبردارى و تماس با مدیر برنامه این هنرمند، مشخص کردند برپایى این کنسرت کذب بوده و تعدادى از شهروندان که اقدام به خرید وپرداخت بلیط با رقم 55 هزار تومان کرده‌اند متاسفانه دچار زیان مالى شدند که با تلاش پلیس فتا بخشى از که وجوه کلاهبردارى شده در حساب واریز شده مسدود و شهروندانى که دچار این زیان مالى شده اند مى توانند در مشهد با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم جهت دریافت مرجوعه قضایى به دادسراى عمومى و انقلاب و سپس به پلیس فتا مرکز استان خراسان رضوى جهت ثبت و پى گیرى شکایت مراجعه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مقام انتظامى ادامه داد: با توجه به سهولت ارتباطات و خریدهاى اینترنتى شهروندان در انجام این خرید ها نکات ذیل را مد نظر قرار دهند:

1- وجود اى نماد در سایت هایى که مایل به خرید از آن هستید الزامى بوده و گویاى مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

2- قبل از هرگونه خرید اینترنتى زمانى را براى تحقیق نسبت به اصالت موضوع در نظر بگیرید(در برگزارى کنسرت ها معمولا مدیر برنامه هنرمندان از برنامه هاى آنان خبر داشته و اطلاعات مفیدى در این رابطه دارند).

3- جهت خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و غیره آدرس دقیق اینترتی سایت را خودتان در آدرس بار مرورگر وارد کنید تا به سمت سایت های کلاهبرداری(فیشینگ )هدایت نشوید.

4- در برخورد با پیامک‌هاى دریافتى در خصوص برنده شدن در قرعه کشى هیچ گونه مشخصات حساب بانکى مانند رمز اینترنتى، تاریخ انقضا، CVV2 و غیره ارسال نشود.

ضمناً cyberpolice.ir‌ آدرس وب سایت پلیس فتا بوده و شهروندان مى‌توانند ضمن درج گزارشات مردمى خود در این سایت، آخرین رویدادهاى سایبرى را دنبال کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 747242

وب گردی

وب گردی