فیلم «پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی به بخش مسابقه بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر راه یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم به همراه دو فیلم ایرانی بلند دیگر و 12 فیلم خارجی بلند در بخش رقابتی سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) این دوره جشنواره به نمایش در می‌آیند.
داستان فیلم «پایان رویاها» در مورد پسربچه‌ای است که با خانواده‌اش در یکی از روستاهای شمالی کشور زندگی می‌کند، علاقه‌ی شدیدی به اسبی پیدا می‌کند که تازه وارد خانه‌شان شده است. اشتباهی از این پسر سر می‌زند و مشکلی به وجود می‌آید اما او مشکل را از خانواده‌اش پنهان می‌کند و همین موضوع باعث گسترش گرداب دردسرها می‌شود...
فیلم «پایان رویاها» در 92 دقیقه به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است.
تصویربرداری این اثر بر عهده علی‌ محمد‌قاسمی بوده، کار تدوین آن را حسن حسن‌دوست بر عهده داشته است.
صدابردار این فیلم حسین بشاش، طراحی و ترکیب صدا محمدرضا دلپاک، موسیقی سیاوش طالبی، عکاس حبیب مجیدی و بازیگران حسن رستمانی، نسرین بابایی، مجید پتکی، امیرحسام رضایی و شیوا فرهادی هستند.
بر اساس این گزارش، محمدعلی طالبی کارگردان باسابقه‌ی سینمای کودک، فعالیت‌های هنری‌اش را از سال ۱۳۵۶ با دستیاری کارگردان در تلویزیون و مستندسازی آغاز کرده است.
او تاکنون فیلم‌هایی مانند «چکمه»، «کیسه برنج»، «تیک‌تاک»، «تو آزادی»، «باد و مه»، «شهر موش‌ها»، «دیوار» و... را ساخته و به جشنواره‌های جهانی مهمی مانند برلین، مونترال، تورنتو، توکیو، لندن و... رفته و جوایزی را هم به دست آورده است.
در عین حال، این فیلم قرار است در بخش غیررقابتی «مهربان با محیط زیست» این جشنواره نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
گفتنی است سی و پنجمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر از 1 تا 8 اردیبهشت 1396 به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

دریافت ومنتشرکننده:سلیمی

500

کد خبر: 747252

وب گردی

وب گردی