حواشی دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 96/ نامزدی که از ریاست جمهوری روحانی حمایت کرد

دومین روز ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری با حاشیه های همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مستقر در ستاد انتخابات کشور ، دومین روز ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی آغاز شد که ثبت نام افراد ناشناس و غیر چهره در آن زیاد به چشم می خورد. این افراد هر کدارم برای رییس جمهور شدن انگیزه های متفاوتی داشتند و ویژگی های مهمی را برای رییس جمهور مطرح می کردند.

حمیدرضا رستم خانی مردی 49 ساله از تهران بود که رنگ انتخاباتی خود را سفید اعلام کرد.

وی در خصوص هدف خود از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری می گوید ساخت ایران در حد ارشد است.

همچنین پزشک مسنی فارغ التحصیل از دانشکده آلمان با ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانان سمبل بارور و روشن جامعه ایران هستند و ما می بایست با کمک از دانشگاه کمک های قابل توجهی داشته باشیم تا از نظر خوابگاه، غذا، بهداشت و بعد از خاتمه تحصیل شغل خوب و ازدواج خوب را فراهم کنیم.

ساعاتی بعد سه فرد از خوزستان برای ثبت نام آمدند و هدفشان از کاندیداتوری را اینگونه بیان کردند: پرچم صلح و دوستی را برافراشته خواهیم کرد؛ ما با شعار سفید آمدیم به معنای صلح و دوستی و انشالله اتحاد و همدلی را مانند گذشته بین تمام قومیت های کشور حفظ خواهیم کرد.

آنها در خصوص اولین کاری که بعد از انتخاب شدن انجام خواهند داد، گفتند: درب صنعت سدسازی را در ایران ظرف یک ماه گل می گیرم! به این دلیل که بزرگترین ضربه ای که به کشور خورده است از صنعت سدسازی بوده

احمد کاشانی فرزند آیت الله کاشانی از دیگر ثبت نام کنندگان روز دوم نام نویسی انتخابات بود.

وی گفت: من فرزند کسی هستم که یکی از دستاوردهای سیاسی اش ملی شدن صنعت نفت ایران بود. نماینده دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی بودم. تاریخچه سیاسی من متضمن رویدادهای زیادی است، من قریب 5 سال قبل از انقلاب زندانی سیاسی بودم، دوره های اول از حوزه انتخابیه شهرستان نطنز به نمایندگی انتخاب شدم، دوره دوم با وجود مخالفت های بسیار زیادی بعضی از سران آن زمان و دولت وقت باز هم مردم از من حمایت کردند و انتخاب شدم.

وی به نقل از امام راحل گفت: انتخابات برای مردم است، به این مفهوم که مردم بتوانند انتخاب کنند، فرمالیته نباشد.

نامزدی که از ریاست جمهوری روحانی حمایت کرد

همچنین یکی از ثبت نام کنندگان برای رئیس جمهور شدن در ساعات پایان به نام مهدی یادگاری متولد 1338 از تهران با حضور در ستاد انتخابات می گوید: من رویکرد و مدیریت روحانی برای ریاست جمهوری را قبول دارم و مبارزه با فساد از اولویت های خود مطرح کرد.

براساس این گزارش، تاکنون جوان ترین داوطلب 18 سال و مسن ترین داوطلب 82 سال بوده اند.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 747256

وب گردی

وب گردی