کمک ۲ میلیارد ریالی به ستاد دیه برای حمایت از زندانیان سرپرست خانواده

مردم نوعدوست ایران اسلامی با مشارکت در فراخوان مطرح شده از سوی یک هنرمند، مبلغی معادل 2 میلیارد و 130 میلیون ریال را برای حمایت از زندانیان سرپرست خانواده در اختیار ستاددیه قرار دادند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، پیمان معادی فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینمای ایران در سومین روز نوروز 96 مهمان برنامه «خندوانه» بود که در این حضور تلویزیونی وی بر حسب یک دغدغه شخصی، موضوع حمایت از کودکان محروم کشور را با محوریت فراهم کردن امکانات تحصیلی، تغذیه مناسب و نهایتا پایان دادن به انتظار کودکانی را که به سبب یک بدهی ناچیز از نعمت حضور والدین محروم هستند، مطرح کرد.

وی این تصمیم را در راستای کارهای باقی‌مانده زندگی خود تعریف کرد و مبلغ حداقلی برای شرکت در این اقدام خیرخواهانه را هم مبلغی معادل یک‌هزار تومان اعلام کرد و مقرر شد این پیشنهاد با تعریف یک کد دستوری مشخص از سوی مسئولان پیگری و نتایج به اطلاع نیکوکاران شرکت‌کننده برسد.

در همین راستا، هموطنان عزیز از طریق سامانه هف‌هشتاد تا تاریخ 20 فرورودین ماه مبلغی معادل 760 میلیون تومان را برای مشارکت در این طرح واریز کردند که برای همین منظور تهیه‌کننده و حامی مالی برنامه خندوانه با حضور در محل ستاد دیه کشور، ثلث کمک‌های نقدی را طبق تعیین قبلی برای حمایت از کودکان محکومان غیرعمد در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار دادند.

طبق فراخوان هنوز امکان واریز وجوه برای مصرف در موارد یاد شده وجود داشته و خیرین خداجو می‌توانند با شماره‌گیری #95*78� * در تلفن‌همراه خود از 10 هزار ریال تا هر مبلغی که مایل هستند، کمک‌های‌شان را به کودکانی هدیه دهند که چهره معصومانه آن‌ها از بی‌یاوری و نداشتن بضاعت مالی در غبار اندوه زمان پنهان است. کودکانی از همین سرزمین که به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده با مشکلات فردی و اجتماعی بسیاری روبرو هستند. کوکانی که جمعی از آن‌ها به دلیل کار از ادامه تحصیل محروم شده‌ و عده‌ای از آن‌ها به دلیل ناتوانی مالی حتی از خوردن غذای ساده روزانه عاجزند.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 747266

وب گردی

وب گردی