بازدید دادستان کل آمریکا از مرز مکزیک و تشریح برنامه‌های مهاجرتی ترامپ

دادستان کل آمریکا در بازدید از مرز مکزیک آنچه را که به عنوان رویکرد جدید و سخت در خصوص پیگردهای قانونی مهاجرت، تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ توصیف کرد، آشکار ساخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جف سشنز، دادستان کل آمریکا یکسری تغییرات را مطرح کرد که آغاز تلاشی جدید برای پاک کردن شهرها و مرزهای آمریکا از پلیدی و آلودگی که کارتل‌های موادمخدر و سازمان‌های جنایتکار به همراه می‌آورند، محسوب می‌شود.

سشنز با سرعت نقش وزارت دادگستری در برنامه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مبارزه با مهاجرت را توسعه داده اما این سفر مرزی‌اش بینش جامعی را از برنامه‌هایش در اختیار مردم گذاشته است.

سشنز در جریان این سفر از دادستان‌های فدرال خواست تا تمرکز خود را بیش از پیش بر جرایم مهاجرت از جمله عبور غیرقانونی از مرز و یا قاچاق انسان به آمریکا معطوف کنند.

چنین پیگردهای قانونی در حال حاضر در مقیاس گسترده‌ای به راه افتاده‌اند. این پیگردهای قانونی بیش از نیمی از کل پیگردهای قانونی فدرال در سال مالی 2016 را تشکیل می‌دهند اما این نوع پیگردهای قانونی به طور کلی از سال مالی 2015 تا حدودی کاهش یافته‌اند.

سشنز در یک یادداشت سه صفحه‌ای به دادستان‌های آمریکایی گفت که با انتصاب یک هماهنگ‌کننده امنیت مرزی که می‌تواند بر تحقیقات نظارت کند، آمار را تهیه و توصیه‌های قانونی و آموزش را برای دادستان‌ها فراهم کنند، پیگردهای قانونی در زمینه مهاجرت را اولویت قرار دهند. این هماهنگ کنندگان می‌توانند به صورت مرتب با مقامات فدرال مهاجرت دیدار کنند.

به علاوه سشنز گفت: دادستان‌های فدرال باید اتهامات تبهکاری و جنایتکارانه را علیه افرادی که بیش از یک بار به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند و همچنین افرادی که برای اجتناب از قوانین مهاجرت با شهروندان آمریکایی ازدواج می‌کنند در نظر بگیرند.

وی همچنین از دادستان‌ها خواست تا افرادی را که با اوراق شناسایی سرقتی و اسناد تقلبی به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند را متهم کنند.

سشنز گفت: این عصر جدیدی است. این عصر ترامپ است. بی‌قانونی، اهمال در انجام وظایف برای پیشبرد قوانین مهاجرت و بازداشت‌ها و آزادسازی‌های قدیم دیگر تمام شده‌اند.

وی در دفاع از پیشنهاد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک گفت: این اقدامی دیگر برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در بحبوحه تلاش‌های وزارت دادگستری و دیگر نهادهای دولتی است که قصد دارند مانع از عبورهای مرزی غیرقانونی شده و مجرمان آن را مجازات کنند.

سشنز گفت: کارتل‌های موادمخدر و گروه‌های جنایتکار با تجاوز و کشتار افراد بی گناه شهرهای آمریکا را به «مناطق جنگی» تبدیل می‌کنند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 747284

وب گردی

وب گردی