هشدارسازمان ملل در مورد گرسنگی مرگبار در یمن، نیجریه و شاخ آفریقا

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به افزایش احتمال مرگ شمار زیادی از مردم یمن، نیجریه و شاخ آفریقا بر اثر گرسنگی، هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الیمن الان، کمیساریای عالی سازمان ملل روز گذشته سه شنبه اعلام کرد بروز فاجعه انسانی بدتر از آنچه در سال 2011 به دلیل کمبود سرمایه گذاری، کاهش شدید موادغذایی وگرسنگی رخ داد وبر اثر آن 260 هزار تن در شاخ آفریقا جان باختند، در راه است.
هشدارهای کمیساریای عالی سازمان ملل پس از اخطار ماه قبل استیون اوبراین هماهنگ کننده امور امداد رسانی سازمان ملل درخصوص اینکه 20 میلیون تن بر اثر گرسنگی در یمن، سودان جنوبی، سومالی و شمال سرقی آفریقا با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و آسیب دیدگان این کشورها بر اثر درگیری و گرسنگی به چندین میلیارد دلار نیاز دارند، مطرح شد.
طبق اعلام سازمان ملل 19 میلیون تن در یمن نیاز به کمک دارند وچند میلیون تن از آنها به دلیل جنگ بیش از دو سال در معرض گرسنگی قرار دارند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال94اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 747320

وب گردی

وب گردی