لاوروف در دیدار با تیلرسون: حمله آمریکا به سوریه نباید تکرار شود

لاوروف در دیدار با همتای آمریکایی‌اش با غیرقانونی خواندن حملات هفته گذشته آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه، تاکید کرد که این حملات نباید مجددا تکرار شود. وی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای صادقانه و دوستانه‌ای برای تشکیل ائتلاف ضد تروریسم گسترده ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اسکای نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که میزبان این نشست بود پیش از آغاز رسمی مذاکرات گفت، سفر رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش به مسکو در زمان مناسبی انجام شده و می‌تواند زمینه دیدار روسای جمهور دو کشور را در آینده فراهم کند.

وی گفت: ما معتقدیم که دو کشور باید در مورد مسائل مهم فی‌ ما بین به ویژه مبارزه با تروریسم مذاکره کنند. فعالیت‌های مشترک در صورت وجود زد و بندها و ائتلاف‌های پشت پرده موفق نخواهد بود. باید مذاکرات صریح و روشنی داشته باشیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما بارها آمادگی خود را برای مذاکره با طرف آمریکای اعلام کرده‌ایم و اکنون نیز براساس معیارهای جهانی خواهان چنین رویکردی هستیم. حال دوستان ما در آمریکا به این امر معتقد باشند یا خیر برای ما مهم است که امروز نظرات دولت آمریکا را بدانیم.

تیلرسون نیز در سخنان خود پیش از آغاز مذاکرات رسمی گفت: جمع شدن ما امروز دور این میز نشانه تمایل دو کشور برای مذاکره است. ما مذاکراتمان را در بن آلمان آغاز کردیم و گفتگوهای تلفنی نیز داشته‌ایم که امیدواریم امروز نیز مذاکرات خوبی انجام شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: با وجود دیدگاه‌های مختلف دو کشور اما تلاش می‌کنیم زمینه مشترکی را برای گفتگو ایجاد کنیم.

دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در حالی آغاز شده که هنوز تبعات حمله اخیر آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ادامه دارد و تنش میان دو کشور در این باره به بالاترین سطح خود رسیده است.

پیشتر مسئولان روسی اعلام کرده بودند که در نشست امروز در مورد مسائل مهمی درباره سوریه از جمله بحث بر سر ایجاد مناطق پرواز ممنوع و به اصطلاح امن در خاک سوریه گفتگو خواهد شد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 747346

وب گردی

وب گردی