اعزام بیش از 150 هزار مددجو به مشهد/هزینه اعزام هر مددجو 300 هزار تومان است

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال پیش‌بینی شده است که بیش از 150 هزار مددجو را به مشهد مقدس و بیش از 47 هزار نفر را به عتبات اعزام کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین احمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی که در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد اقدامات فرهنگی است؛ چراکه علاوه بر تامین اشتغال و مسکن مددجویان، اجرای طرح‌های فرهنگی نیز از محورهای اصلی توانمندسازی به‌شمار می‌رود. این در حالی است که در سطح کشور 110 کانون فرهنگی مستقر است و دانش‌آموزان و سایر مددجویان می‌توانند از خوابگاه‌های این مراکز استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که در این کانون‌ها، کارهای فرهنگی با مضمون قرآن و اهل‌بیت (ع) انجام می‌شود، ادامه داد: پارسال بیش از 35 هزار نفر از برنامه‌های اجرایی در کانون‌ها بهره‌مند شدند. علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که سالیان متمادی در کمیته امداد اجرا شده، اعزام مددجویان به مشهد مقدس است. در این راستا پارسال خوشبختانه بیش از 160 هزار نفر برای زیارت امام رضا (ع) اعزام شدند که بسیاری از آن‌ها اولین باری بود که به مشهد می‌رفتند.

وی با بیان این‌که اعزام شده‌ها به مشهد مقدس، علاوه بر سایر مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان را نیز شامل می‌شد، افزود: از دیگر اقدامات برجسته پارسال، اعزام بیش از 25 هزار نفر به عتبات عالیات است. علاوه بر این، پارسال برنامه‌های متنوع فرهنگی برای کارمندان اجرا کردیم که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح‌های ولایت، پیشگیری طلاق و مسابقات قرآنی اشاره کرد.

احمدیان با تاکید بر این‌که در پی تقویت طرح‌های قرآنی در سطح استان‌ها هستیم، تصریح کرد: برای تقویت کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی، مسابقات شهرستانی و استانی زیادی در رشته‌های روخوانی، قرائت، ترتیل، مفاهیم و تفسیر برگزار خواهد شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: امسال برای تقویت حوزه فرهنگی کمیته امداد، برنامه‌هایی از جمله تقویت محتوا و تقویت اردوهای زیارتی را پیش رو خواهیم داشت و مقرر است که محرومان بیشتری در مناطق روستایی از طرح اعزام به مشهد مقدس و عتبات عالیات برخوردار شوند. دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش نیز در اوقات فراغت خود از برنامه‌های غنی‌تری بهره‌مند خواهند بود.

وی یادآور شد: تقویت اردوهای استانی از دیگر برنامه‌های فرهنگی امسال است؛ چراکه خوشبختانه کمیته امداد از اردوگاه‌های خوبی در سطح کشور برخوردار است و امسال در پی آن هستیم تا مراکز قرآنی را فعال‌تر کنیم. از این‌رو امیدواریم که در طول امسال بتوانیم سطح کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی را ارتقا ببخشیم؛ در واقع جامعه امروز با هجمه سنگین دشمن و جنگ فرهنگی مواجه است و فقط با تکیه بر طرح‌های فرهنگی می‌توان در چنین وضعیتی ایستادگی کرد.

احمدیان افزود: امسال نیز تعدادی از مددجویان برای اولین‌بار به مکان‌های زیارتی اعزام خواهند شد. این در حالی است که اعتبارات خوبی برای اعزام مددجویان به مکان‌های زیارتی در نظر گرفته شده است؛ چراکه علاوه بر اختصاص اعتبارات دولتی، اعتبارات مردمی خوبی به این حوزه تعلق می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شناسایی نخبگان در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی، از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد است که از پارسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد. امسال نیز علاوه بر اعزام به مشهد مقدس و عتبات عالیات، اردوهای خاصی برای این قشر پیش‌بینی کرده‌ایم.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جمع، گفت: پارسال 322 نفر از مددجویان به عتبات عالیات و 2930 نفر نیز به مشهد مقدس اعزام شدند. این در حالی است که هزینه اعزام هر مددجو به مشهد مقدس حدود 300 هزار تومان است و در صورتی که خیران مانند همیشه پشتیبان کمیته امداد باشند، امسال تعداد بیشتری از جامعه تحت پوشش را به مکان‌های زیارتی اعزام خواهیم کرد.

دریافت کننده : مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده : زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 747349

وب گردی

وب گردی