مسجد امام حسین (ع) دانشگاه ایران میزبان دانشجویان معتکف

مراسم معنوی اعتکاف با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در مسجد امام حسین (علیه السلام) دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور ۲۰۰ دانشجوی دختر معتکف ادامه یافت.

به گزارش ایسکانیوز، این برنامه های فرهنگی با اقامه نماز جماعت صبح به امامت حجت الاسلام والمسلمین احمدی آغاز شد و سپس معتکفین در ادامه دعای عهد را با هم زمزمه کردند.

در بخش دیگری از این برنامه ها معتکفین همنوا با مداح اهل بیت (علیهم السلام) مصطفی کرمی زیارت امین الله را قرائت کردند و بعد از آن حجت الاسلام والمسلمین وکیل پور استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک میلاد مولای متقیان حضرت علی (عیله السلام) و گرامی داشتن روز پدر پیرامون موضوع خودسازی و ضرورتها، لوازم و چالش های احتمالی، آن را برای حضار تبیین کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نیاز ضروری انسان به خودسازی امری واضح است، این نیاز در حقیقت همان نیاز به دین است، زیرا هدف کلی دین انسان سازی و هدف نهایی آن نزدیک شدن به خداوند در دنیا و نجات از هلاکت و رسیدن به حیات و سعادت جاودان در آخرت است که خودسازی این اهداف را تحقق می بخشد.

وی در این باره با اشاره به حدیثی از حضرت محمد باقر (علیه السلام) که می فرماید «هیچ برتری و فضیلتی همانند جهاد نیست و هیچ جهادی در قدر و منزلت با جهاد با نفس برابری ندارد»، اظهار داشت: هیچ کاری در زندگی انسان با ارزش تر از خودسازی نیست.

وکیل پور خاطر نشان کرد: در خصوص خودسازی چند نکته لازم و ضروری است و آن نکات عبارتند است از: هدف انبیای الهی، تضمین کننده رستگاری انسان، تحقق انسانیت، رشد شخصیت، پرورش عقل، زمینه اصلاح جامعه، دشمن زدایی، کمال انسان، هدف زندگی انسان، ارزش و عظمت انسان، آمادگی برای مرگ، تنها ماموریت انسان خودسازی.

سپس دانشجویان معتکف نماز ظهر و عصر را اقامه کردند و در ادامه اولین روز برنامه های فرهنگی مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی، فیاض بخش پیرامون موضوع سیر و سلوک، خودسازی و فلسفه اعتکاف برای حاضران به ایراد سخنرانی پرداخت.

بانوان مداح اهل بیت (علیهم السلام) در بخشی دیگر از این مراسم به مناسبت میلاد حضرت علی (علیه السلام) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی کردند.

پایان بخش اولین روز مراسم معنوی اعتکاف بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و افطار قرائت دعای توسل توسط مداح اهل بیت(علیهم السلام) سید محمدرضا میری بود.

آیین اعتکاف دانشجویی (ویژه خواهران) امسال از روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی در مسجد امام حسین (علیه السلام) دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 747374

وب گردی

وب گردی