صرفه جویی به عنوان یک ضرورت جدی عملیاتی در راس امور دانشگاه آزاد  اسلامی قرار بگیرد/راه اندازی دوره های آموزش کوتاه مدت در حوزه های تاریخ، فرهنگ ایران و هنر ایرانی اسلامی

دکتر میرزاده گفت: صرفه جویی به عنوان یک ضروت جدی عملیاتی باید در راس امور دانشگاه قرار بگیرد تا هزینه های دانشگاه کاهش یافته و حرکت در مسیر اصلی آموزش، پژوهش و کارآفرینی تسهیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، دویست و چهارمین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و حضور اعضا در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده با اشاره به شعر مرحوم شهریار در وصف حضرت امیرالمومنین(ع) آن را به عنوان شعری ماندگار در تاریخ ادبیات ایران دانست و گفت: نشانه های بسیاری وجود دارد که اینگونه اشعار مانند ترکیب بند محتشم در وصف امام حسین(ع) ناشی از یک ارتباط قوی با منشا هستی و امور معنوی و الهامات الهی است که درس آموز است.

وی ضمن تبریک میلاد مسعود مولی الموحدین حضرت علی(ع) گفت: امیدواریم با پیروی از ایشان کارهای خود را در راستای جلب رضایت خدا و مردم به کار گیریم.

دکتر میرزاده افزود: صرفه جویی به عنوان یک ضروت جدی عملیاتی باید در راس امور دانشگاه قرار بگیرد تا هزینه های دانشگاه کاهش یافته و حرکت در مسیر اصلی آموزش، پژوهش و کارآفرینی تسهیل شود.

در این جلسه کلیات طرح شناسایی و معرفی نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی که در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی موفقت های چشمگیری داشته اند تصویب شد و مقرر شد برای بررسی بیشتر جزییات به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع داده شود.

در این جلسه براساس گزارش سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی، با اجرای طرح کارت هوشمند دانشجویی، تمامی خدمات دانشجویی در همه حوزه ها پوشش داده خواهد شد.

براساس گزارش معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های جذب هیات علمی گروه پزشکی به جهت تسریع در کیفیت افزایی آموزش و پژوهش مورد تآمصویب قرار گرفت.

همچنین در این جلسه، دکتر کشاورزی رییس واحد الکترونیکی، دکتر ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل، دکتر حسینی مدیر کل توانمندسازی و دکتر شمس رییس واحد تهران مرکز و استان تهران دانشگاه گزارشی از آموزش های صورت گرفته از طریق شبکه بین الملل با تکیه بر تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام و ترویج زبان فارسی ارائه دادند.

گفتنی است براساس این گزارش در حال حاضر 9هزار دانشجوی غیر ایرانی در واحدها و دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیلند.

براساس مصوبه هیات رییسه مقرر شد علاوه بر دوره های آکادمیک، دوره های کوتاه مدت نیز در رشته ها و حوزه های مربوط به تاریخ، فرهنگ ایران و هنر ایرانی اسلامی و نیز زبان و ادبیات فارسی برای فارسی زبانان مقیم خارج به همت شبکه الکترونیکی ایجاد شود.

بنا به پیشنهاد معاونت پژوهشی دانشگاه مقرر شد در راستای افزایش کیفیت محصولات دانش بنیان و تسهیل در راه اندازی فعالیت های دانش بنیان، مرکز ارزیابی و امکان سنجی و مرکز حقوقی پارک علم و فناوری بعد از تهیه بخشنامه به ارائه خدمات به داوطلبان فعالیت های دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان بپردازند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 747392

وب گردی

وب گردی