اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مهمترین خواسته پرستاران از دولت جدید

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: مهمترین خواسته پرستاران از دولت جدید اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و دیگر قوانین بر زمین مانده پرستاری است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه سازمان نظام پرستاری، علی اکبر قربانی دراین باره گفت: خواسته پرستاران از دولت جدید در چند محور خلاصه می شود که مهم ترین آن همان اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری است و دیگر خواسته های پرستاری در حوزه های آموزش، پژوهش، بالین و غیره که امیدواریم دولت جدید بتواند به آن ها جامع عمل بپوشاند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید که اراده قوی داشته باشد و بتواند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرایی نماید و به نوعی به جامعه پرستاری هویت ببخشد زیرا تمامی اصناف دارای تعرفه هستند و تنها جامعه پرستاری است که از داشتن تعرفه برای خدماتی که ارائه می دهد ، بی بهره مانده است .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: یکی دیگر از خواسته های پرستاران از دولت جدید، قانون سخت و زیان آور بودن حرفه پرستاری است که باید به سرعت و با دقت اجرایی شود زیرا برای پرستاران دردسرهای زیادی برای جامعه پرستاری در بر داشته است .

وی با اشاره به بحث آموزش در جامعه پرستاری گفت: می توان گفت که توزیع امکانات آموزشی ناعادلانه بوده است و در گزینش دانشجوی پرستاری ظرفیت جنسی باید رعایت شود زیرا گزینش نیروی آقا محدود است و به این دلیل در بخش آقایان نیز از پرستاران خانم استفاده می شود و و این کاملا مخالف قوانین و موازین شرعی است و باعث ترک کار پرستاران خانم می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم افزود: از دیگر خواسته های جامعه پرستاری از دولت جدید ، اجرایی شدن قانون بهره وری خدمات بالین پرستاری است و همچنین نسبت تعداد بیمار به پرستار باید در دولت جدید با جدیت مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان این که رده های پرستاری باید به دقت بررسی شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر حد فاصل بیمار و پرستار هیچ رده دیگری وجود ندارد و به این دلیل بسیاری از خدمات بیماران بر زمین مانده و بیمارن ناراضی هستند و این باید در دولت جدید به این مسئله رسیدگی شود.

قربانی با اشاره به بحث درآمد های غیر مستمر پرستاران گفت: درآمدهای غیر مستمر پرستاران مورد بازنگری قرار گیرد زیرا متاسفانه از درآمدهای غیر مستمر بازنشستگی و بیمه کم نمی شود و اکثر پرستاران برای تامین معیشت خود می بایست 2 الی 3 شیفت کار کنند و این از خواسته های پرستاران است که درآمدهای غیر مستمر نیز مشمول بازنشستگی شوند تا در زمان بازنشستگی از مزایای بیشتری برخوردار شوند.

وی یادآور شد: برای جامعه پرستاری می بایست امکانات رفاهی بیشتری در نظر گرفته شود و همچنین باید برای پرستاران حوزه های جدید کاری باز شود همانند خدمات در منزل ، خدمات در سطح جامعه و... .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: امیدواریم موراد فوق الذکر افق های روشنی باشد که ا دولت بعدی بتواند با همکاری نخبگان جامعه پرستاری در این مسیر حرکت کند و به آن دسترسی پیدا کنند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 747422

وب گردی

وب گردی