مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی تشریح کرد:شرط استقبال مردم از سی‌ان‌جی/ قیمت سوخت مایع و گاز باید رقابتی شود/ برنامه دولت برای مصرف ال‌پی‌جی

ریاحی گفت: باید قیمت بنزین و سی ان جی منطقی شود تا مردم به راحتی به سمت سی ان جی سوق پیدا کنند لذا با قیمت گذاری صحیح و رقابتی انگیزه مصرف سی ان جی در مردم بوجود خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز؛ منصور ریاحی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی درباره برنامه مصرف ال پی جی در کشور گفت: در سال جاری میزان ال پی جی نسبت به کل مصرف حدود 1.8 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: مصرف ال پی جی بستگی به سیاست های وزارت خانه دارد لذا هنوز به ما ابلاغ نشده که سهم ال پی جی در سبد سوخت کشور چقدر باید باشد، در صورت ابلاغ ما نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

ریاحی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در جایگاه ها عرضه ال پی جی داشته باشیم باید ساختار آنها تغییر کند که این اقدام توسط بخش خصوصی انجام می شود ضمن اینکه دولت در بخش سی ان جی سرمایه گذاری بالایی داشته و مصرف آن نیز نسبت به قبل رشد فزاینده ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 میلیون متر مکعب در کشور سی ان جی مصرف می شود، ادامه داد: ما دو برابر میزان مصرف یعنی 40 میلیون متر مکعب ظرفیت سی ان جی ایجاد کرده ایم در حالی که 50 درصد این ظرفیت IDL است که با توجه به هزینه هایی که دولت متقبل شده باید کمک کنیم این 50 درصد خلا تکمیل شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: اگر بخواهیم برنامه ای برای ال پی جی داشته باشیم نباید خدشه ای به بحث سی ان جی وارد شود.

وی یادآور شد: باید کار ریشه ای انجام داده و با تحریک تقاضا مردم را به سمت مصرف سی ان جی به جای سوخت مایع سوق دهیم و در این راستا باید جذابیت ایجاد کنیم.

ریاحی اعطای وام و ایجاد زیرساخت و همچنین منطقی شدن فاصله قیمتی بین بنزین و سی ان جی را در سوئیچ کردن مردم به سمت سی ان جی تاثیرگذار دانست و گفت: باید قیمت بنزین و سی ان جی منطقی شود تا مردم به راحتی به سمت سی ان جی سوق پیدا کنند لذا با قیمت گذاری صحیح و رقابتی انگیزه مصرف سی ان جی در مردم به وجود خواهد آمد که این امر بستگی به سیاست دولت و مجلس دارد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 747431

وب گردی

وب گردی