کدام چهره های شناخته شده سیاسی در دو روز نخست ثبت نام کردند؟

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سه شنبه 22 فروردین آغاز شد و تاکنون شخصیت های سیاسی شناخته شده ای برای ریاست جمهوری دوره دوازدهم داوطلب شده اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، از روز گذشته تا کنون برخی از چهره های شناخته شده سیاسی برای رییس جمهور شدن به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 126 نفر ثبت‌نام کردند که شش نفر زن و 120 نفر مرد بودند.

در روز نخست اولین شخصیت سیاسی که ثبت نام کرد مصطفی میر سلیم نامزد حزب موتلفه بود که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور آمد. وهاب عزیزی دبیرکل جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی، مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی قاسم شعله سعدی نماینده شیراز در مجلس دوره سوم و چهارم از دیگر شخصیت های سیاسی شناخته شده بودند که در روز نخست نام نویسی کردند.

در روز دوم نیز ابتدا صبح حضور مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد را در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام شاهد بودیم. بعد از آن حمید بقایی و محمود احمدی نژاد نیز ثبت نام کردند.

از دیگر چهره های روز دوم که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدن می توان به محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و سید احمد کاشانی فرزند آیت الله کاشانی اشاره کرد.

ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود.

بر اساس ماده 55 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف 5 روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 747432

وب گردی

وب گردی