موگرینی به روسیه می رود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به علت تنش با مسکو بر سر بحران اوکراین، تاکنون هرگز به روسیه سفر نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده به روسیه سفر می کند. موگرینی به علت تنش ها با مسکو بر سر بحران اوکراین، تاکنون هرگز به روسیه سفر نکرده است.

وی در چارچوب سفر دوره ای که از 19‌ آوریل آغاز می شود نخست به چین و هند سفر می کند و در پایان در تاریخ 24 آوریل به روسیه خواهد رفت.

بخش مطبوعاتی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد موگرینی در مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهد کرد تا «درباره ضروری ترین موضوعات سیاست خارجی و به ویژه درگیری سوریه» با وی گفتگو کند.

در این بیانیه آمده است «آنها همچنین درباره اوضاع لیبی، روند صلح در خاورمیانه، ایران، افغانستان و درگیری در شرق اوکراین گفتگو خواهند کرد.»

موگرینی که قرار است 19 آوریل در چین باشد، به منظور فراهم کردن مقدمات اجلاس سالانه اتحادیه اروپا و چین، دیدارهایی با شماری از مقامات دولت خواهد داشت. آخرین بار این اجلاس ژوئیه 2016 در پکن برگزار شد.

در این بیانیه آمده است «همکاری درباره چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوا و همچنین مسائل منطقه ای و امنیتی در دستور کار این دیدارها در پکن خواهد بود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین 21 آوریل در هند خواهد بود تا با سوشما سوآراج، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

303/300

کد خبر: 747435

وب گردی

وب گردی