نیازآذری تاکید کرد:  افزایش فعالیت‌های پژوهشی، دانش‌بنیان و فرهنگی، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در سال جاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید دکتر ولایتی و دکتر میرزاده در حوزه اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های دانش بنیان گفت: فعالیت‌های واحدهای استان در این حوزه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و واحدهای جامع، بسیار بزرگ و بزرگ استان باید نسبت به راه‌اندازی و فعالیت مراکز رشد در سال جاری اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کیومرث نیازآذری در بیست و دومین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: «مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1395 با رحلت آیت الله هاشمی خسارت بزرگ و جبران ناپذیر را متحمل شد بویژه در دانشگاه آزاد اسلامی که وجود این عالم مجاهد همواره به عنوان یک حامی و پشتیبان گره‌گشا بود».

نیازآذری با توجه به تصمیم سریع و هوشمندانه مقام معظم رهبری در انتخاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «وی فردی دانشگاهی است و شناخت بسیار خوبی از جامعه و امور بین الملل دارد و با حضورش دانشگاه در مسیر پیشرفت با سرعت به فعالیت های خود ادامه خواهد داد».

وی با اشاره به نامگذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی نیز امسال با شتاب بیشتری فعالیت های امور دانش بنیان در راستای تولید و تبدیل ایده به محصول و علم به ثروت اقدام خواهد کرد و شخص دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه که از افراد نزدیک و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند نیز به طور جدی به این موضوع توجه دارند و در دیدار اخیر روسای استان ها بر ضرورت انجام فعالیت های پژوهشی و راه اندازی و یا توسعه فعالیت های مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی کشور تاکید شد».

نیازآذری گسترش فعالیت های فرهنگی را یکی از موارد محوری دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی برای اغنای فرهنگ ایرانی اسلامی خوب و سازنده عمل کرده است و در بین دانشگاه های کشور سرآمد است، با این حال دکتر ولایتی بر تقویت و گسترش فعالیت های فرهنگی و ارتقای جایگاه فرهنگی دانشگاه تاکید فراوان دارد».

وی با تاکید بر رعایت انضباط در حوزه آموزشی گفت: «آموزش از ارکان اصلی یک مجموعه دانشگاهی است و تخلف، بی انضباطی، سهل انگاری و خروج از چارچوب و موازین در این حوزه خیانت محسوب می شود و در مجموعه دانشگاه این تخلفات غیر قابل بخشش است».

نیازآذری بر پاسخگویی به موقع نامه ها و درخواست های ارسالی از سوی سازمان مرکزی و استان تاکید کرد و ادامه داد: «روسای واحدها باید پیگیر نامه ها وارجاعات باشند تا پاسخ ها در کوتاه ترین زمان تهیه و ارسال شود در غیر اینصورت همه مسئولیت بر عهده رئیس واحد به عنوان مسئول مستقیم است».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بخشنامه ها و مصوبات جلسات هیات امنا و شوراهای استانی را فصل الخطاب عنوان کرد و افزود: «همه بخشنامه ها صریحا و قویا اجاریی شوند و اجرای مصوبات جلسات نیز به عنوان شیوه عملکرد واحد ها باید دقیق در هر واحدی اجرا شود و نتایج آن به استان اعلام شود».

وی با توجه به آشنایی استادانو کارکنان دانشگاه به سیاست های مقاومتی و دانش بنیان ادامه داد: «برای آگاهی و شناخت بیشتر استادانو کارکنان واحدهای استان با سیاست های دانشگاه در قالب یک جلسه در هر واحد مسیر پیش رو و راهبردها بررسی و سیاست ها تبیین و ابلاغ خواهد شد».

نیازآذری با اشاره به رقم تامین بودجه غیرشهریه ای استان در سال 1396 افزود: «باید تلاش کنیم تا رقم پیش بینی شده محقق شود در غیر اینصورت کسری بودجه داریم که این امر موجب از دست رفتن برخی از برنامه های دانشگاه می شود و این موضوع پذیرفتنی نیست».

وی بر ضرورت ثبت و درج نام واحدهای دانشگاهی در مقالات و دستاورد های پژوهشی اعضای هیات علمی واحد ها تاکید کرد و ادامه داد: «دستاوردهای پژوهشی مانند مقالات، ثبت اختراعات، طرح های پژوهشی اعضای هیات علمی باید با نام همان واحد دانشگاهی ثبت شوند در غیر اینصورت امکان پرداخت تشویقی و سایر مزایا به صاحبان طرح ممکن نیست».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بر ضرورت ارتباطات و اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: «درصد قابل توجهی از موفقیت یک سیستم و به ارتباطات موثر و سازنده و اطلاع رسانی بموقع و شفاف وابسته است به طوری که با تقویت و تجهیز روابط عمومی ها و تبلیغ دستاوردهای دانشگاه می توان شرایط را برای جذب نخبگان و دانشجویان و ارائه محصولات و دستاوردهای دانشگاه فراهم کرد».

لزوم توسعه فعالیت های گردشگری، افزایش و فعال سازی ظرفیت های حوزه کشاورزی، انجام فعالیت های پژوهشی، جذب و انجام طرح های برون دانشگاهی، مشارکت بانوان فرهیخته در حوزه فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان، درج اطلاعات استادان واحدها در وب سایت آن واحد، تخصیص 11 درصدی بودجه به امور پژوهشی، افزایش منابع درآمدی بر اساس ضوابط، تعیین زمان امتحان جامع برای واحدهای مجری مقطع دکتری تخصصی، حضور استادان در جلسه امتحان، تهیه کلیپ و فیلم با موضوع نماز توسط روابط عمومی استان، لزوم انجام بایگانی الکترونیکی اسناد حوزه فارغ التحصیلان در واحدهای استان، تعیین قیمت یکسان برای هزینه غذاهای دانشجویی مطابق بخشنامه سازمان مرکزی، تجهیز امکانات ارتباطی آنلاین و تامین نیروی انسانی در حوزه روابط عمومی از مباحث و محورهای بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بر انجام آنها تاکید کرد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 747445

وب گردی

وب گردی