وزیر بهداشت: سنقر و کلیایی در زمینه بهداشت و درمان وضعیت مناسبی دارد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان سنقر و کلیایی وضعیت مناسبی در زمینه بهداشت و درمان دارد اما باید بهتر از این شود.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر «حسین قاصی زاده هاشمی» عصر چهارشنبه در نشستی با مدیران استان کرمانشاه در فرمانداری شهرستان سنقر اظهار داشت: بخشی از اهداف دولت در زمینه بهداشت و درمان محقق شده و بخشی دیگر نیز در حال تحقق یافتن است.
وی افزود: کمک به ایجاد کلینیک ویژه سنقر را وزارت بهداشت تقبل می کند تا در کمترین زمان ممکن انجام شود.
وزیر بهداشت بیان کرد: ایجاد مرکز بهداشت برای شهرک شهدا و تکمیل تجهیزات پزشکی سنقر نیز در وزارت بهداشت دنبال خواهد شد.
هاشمی با اشاره به نیازهای سنقر به تکمیل کادر درمانی ادامه داد: در رابطه با نیروی متخصص ما کمبود داریم اما خوشبختانه روند افزایشی است.
وی گفت: در پروژه های در دست احداث شهرستان سنقر اقدام های خوبی در حال انجام است که باعث تقویت بحث درمان در سنقر خواهد شد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه سنقر شرایط مناسبی در زمینه درمانی دارد، گفت: یکی از وظایف اصلی ما کمک به ارتقای رشته های علوم پزشکی و برگزاری دوره های تخصصی به منظور ارتقای دانش درمانی است.
هاشمی در باره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی هم گفت: هر چقدر نیروهای قراردادی را به رسمی تبدیل کنیم به نفع ما است اما در این زمینه با محدودیت جدی رو به رو هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: دولت تدبیر و امید با اکرام جان و سلامت مردم بهترین خدمت به مردم را ارائه کرده است.
دکتر «حسین کریم» در این نشست افزود: از زمان روی کار آمدن دولت دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه بهداشت و درمان در استان کرمانشاه داشتیم.
وی با بیان اینکه مردم در سه سال گذشته وضعیت بهتری در زمینه درمان پیدا کرده اند، گفت: درمان با نگاه ویژه دولت در بحث سلامت در شهرستان سنقر کاملا متحول شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه داد: در حالی که پیش از این فقط یک پزشک متخصص در سنقر و کلیایی بود اکنون ۱۳ متخصص در این شهرستان فعالیت می کنند.
هاشمی افزود: با وجود تمام کارهایی که در سنقر انجام شده در زمینه کمبود متخصص و تجهیزات ضعف احساس می شود.
وی تاکید کرد: نگاه ویژه از زمان به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت درمان در استان کرمانشاه ایجاد شده است.
شهرستان سنقر و کلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 747485

وب گردی

وب گردی