طرح دفن بهداشتی زباله‌ها تا مهر ماه آماده شود

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه بااشاره به اینکه اولین اولویت ما درخصوص مدیریت زباله و پسماندها، دفن بهداشتی آن‌ها است، گفت: امیدواریم طرح شهرداری فیروزکوه برای دفن بهداشتی زباله ها در شش ماه اول سال جدید آماده شود.

به گزارش ایسکانیوز،محمد فریدی با اشاره به اینکه در شهرستان فیروزکوه تفکیک زباله از مبدا صورت نمی گیرد،گفت: اولین اولویت ما درخصوص مدیریت زباله و پسماندها، دفن بهداشتی و بازیافت زباله در مرکز دفن است.

وی با بیان اینکه دولت بودجه‌ای را برای تهیه طرح مدیریت و دفن بهداشتی زباله‌ها در شهرستان فیروز کوه اختصاص داده است، اظهار کرد: شهرداری درحال حاضر در مرحله تهیه این طرح است تا دفن زباله‌ها در شهرستان فیروزکوه به روش بهداشتی و طبق استانداردهای زیست محیطی انجام شود.

فریدی ضمن بیان این نکته که طرح تفکیک زباله از مبدا یکی از زیرمجموعه های طرح کلی مدیریت زباله است، خاطرنشان کرد: تفکیک زباله از مبدا یک کار فرهنگی و آموزشی است و مردم باید خود به این مساله توجه کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه این طرح موارد دیگری مانند جلوگیری از ورود شیرابه به رودخانه نمرود را شامل می‌شود، ابراز امیدواری کرد که طرح شهرداری فیروزکوه برای دفن بهداشتی زباله ها در شش ماه اول سال جدید آماده و به کمیته ارزیابی زیست محیطی ارسال شود.

به گزارش ایسنا، رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه پیش از این درباره دفن زباله ها در این شهرستان گفته بود: در کل شهرستان ۵۰ هزار نفری فیروز کوه، روزانه حدود ۴۰ تن زباله تولید می شود و پسماندهای عادی یا خانگی در بخش ارجمند شهرستان فیروز کوه در نزدیکی حوزه آبریز سد نمرود دفن می‌شوند. به دلیل اینکه آب سد نمرود در آینده قرار است به عنوان آب شرب استان سمنان استفاده شود پس زباله های بخش ارجمند نباید بالادست سد نمرود دفن شوند و باید هرچه زودتر این مشکل را رفع کرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 747487

وب گردی

وب گردی