گزارش ایسکانیوز از سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری /از حضور فعال مطبوعاتی تا غرضی که می گوید قطعا پیروز می شوم  /ثبت نام  638 نفر در پایان سومین روز

سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مستقر در ستاد انتخابات کشور؛ ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از 22 آغاز شده و تا روز 26 فروردین به مدت 5 روز ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش ثبت نام روز سوم نسبت به دو روز گذشته با حجم زیادی درخواست کننده برای ریاست جمهوری همراه بوده است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور تا پایان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۲۸۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۴ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

هاشمی طبا ثبت نام کرد

از چهره های شناخته شده که تاکنون در روز سوم نام نویسی ثبت نام کرده اند می توان به نام سیدمصطفی هاشمی طبا ، وزیر صنایع در دولت‌های محمدجواد باهنر و میرحسین موسوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (۱۳۷۲-۱۳۷۶) و دولت اول اصلاحات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه روحانی اقدامات موثر و بسیار منطقی و عاقلانه ای در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران انجام داد می گوید در اولویت های ایران امروز باید تجدید نظر شود و براساس آن اقدامات لازم انجام شود.

فعالین مطبوعاتی و آرزوی رییس جمهور شدن

علی یوسفی پور مدیر مسئول روزنامه سیاست روز و یک فعال مطبوعاتی نیز در روز سوم ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان های اردل و فارسان و کیار به مدت سه دوره (دوره های دوم و سوم و چهارم) و معاون وزارت رفاه در دولت نهم از سوابق یوسف پور است.

اعلام کاندیداتوری هوشنگ امیراحمدی

از دیگر افراد که برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم اعلام کاندیداتوری کرد هوشنگ امیراحمدی بود. او اهداف خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را کمک به ساختن یک اقتصاد ملی و مقاوم از طریق تجهیز منابع داخلی و افزایش تولید و کار برای جوانان اعلام کرده است.همچنین کمک به بهسازی محیط‌‌ زیست بحرانی کشور از طریق جهانی کردن خطر و درخواست کمک از دیگر اهدافی است که امیر احمدی مطرح کرده است.

حضور پر هیاهو و شلوغ غرضی

همچنین درسومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سید محمد غرضی با حضور در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرد.

غرضی استاندار کردستان و خوزستان، نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از اصفهان، وزیر نفت در دولت مهدوی کنی و میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن، در دولت دوم موسوی و دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

قطعا پیروز می شوم
وی درباره شانس پیروزیش می گوید من قطعا پیروز می شوم. من در سال 92 در اکثر استان ها نفر دوم بودم.

وی گفت: من هرگز با کسی رقابت نمی کنم.روحانی ٣ درصد آرا را داشت و هاشمی رفت پشت وی و آرای روحانی را به 50 درصد رساند.روحانی به جای آنکه رئیس جمهور همه ملت باشد رئیس جمهور گروهی از ملت شد و هزینه کشور را در این سه سال خیلی بالا برد.

وی با اشاره به اینکه احمدی نژاد فکر می کند نظام از بین رفته و به سرعت یک جایگزین پیدا می کند و خود را به عنوان جایگزین اعلام کرده و حرکت های او درون نظام نیست. او دشمنان نظام را علیه نظام متوجه می کند. وزن سیاسی وی باید معلوم شود. وی مدعی است که همه کشور با اوست.احمدی نژاد دشمنان داخلی و خارجی را متوجه خودش می کند.

بازدید احمدی از ستاد انتخابات کشور

علی اصغر احمدی در سومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، از روند ثبت نام داوطلبان این انتخابات بازدید کرد.

501 نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: از آغاز روند ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا امروز 501 نفر ثبت‌نام کردند. پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون با گذشت سه روز از آغاز ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 501 نفر ثبت‌نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در روز سوم تا ساعت 14، 232 نفر به ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور مراجعه کردند که از این میزان تاکنون 214 نفر فرآیند ثبت‌نام را به پایان رسانده و ثبت‌نام آنها قطعی شده‌ است. از میان ثبت‌نام‌شده‌های امروز 203 نفر آقا و 11 نفر خانم هستند.

در سومین روز از خبرگانی‌ها هم به ستاد آمدند

درسومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آیت الله سیدهاشم بطحائی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرد.

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در پایان سومین روز به 638 نفر رسید

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون 638 داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند. علی پورعلی مطلق در پایان سومین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: امروز بر اساس آخرین آمار 357 داوطلب نام نویسی کرده که جمعا 638 داوطلب تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 747491

وب گردی

وب گردی