نجفی:  آیت الله هاشمی از تاثیرگذارترین شخصیت های ایران است

دبیر علمی همایش دیده بان اعتدال با بیان این که آیت الله هاشمی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های ایران است، گفت: در تاریخ ایران کم نظیر است که فردی به مدت 40 سال در رأس خدمت باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی نجفی دبیر علمی همایش دیده بان اعتدال در این همایش بیان کرد: 95 روز از حادثه تلخ رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گذشته،حادثه تلخی است که ملت را در اندوه و حیرت فرو برده است. تجربه این روزها به ما نشان داد که هاشمی با رحلت تمام نشد و همانطور که امام(ره) گفتند تا نهضت زنده است "آیت الله" هم زنده است.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های ایران است، ادامه داد: در تاریخ ایران کم نظیر است که فردی به مدت 40 سال در رأس خدمت باشد.

نجفی تصریح کرد: وجه سیاسی آیت الله باعث شد مابقی وجوه شخصیتی ایشان پنهان بماند و یا کمتر مورد توجه قرار بگیرد، ما فکر می‌کنیم که باید به همه وجوه شخصیتی ایشان پرداخت.

نجفی در همین راستا تصریح کرد: به همین دلیل جمعی از دوستانی که افتخار همراهی ایشان را داشتند با کسب اجازه از خانواده آیت الله اقدام به برگزاری این همایش کردند.

دبیر علمی همایش دیده بان اعتدال خاطر نشان کرد: ما مطمئن هستیم هرچه از نظر زمانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی فاصله بگیریم وجوه بیشتری از شخصیت ایشان برای ما روشن می شود. این ویژگی همه شخصیت های بزرگ تاریخ است که نقش و تاثیرگزاری شان در تحولات تاریخی پس از فوتشان مشخص می شود.

نجفی ادامه داد: شاید وجه سیاسی آیت‌ الله بر وجوه دیگر ایشان سایه انداخته باشد و موجب شده باشد که وجوه دیگر شخصیت و ابعاد ایشان پنهان یا کمتر شناخته شود، در حالی که نیاز به شناخت همه وجوه ایشان است تا آن را به تاریخ و آیندگان معرفی کرد.
دبیر علمی همایش دیده بان اعتدال افزود: هر چه از نظر زمانی با رحلت آیت الله هاشمی فاصله بگیریم، وجوه بیشتر و ابعاد گسترده ‌تری از خدمات ایشان برای ما شناخته خواهد شد و این مساله خصیصه مردان بزرگ است که هرچه از درگذشت و رفتن آنها می ‌گذرد، حجاب شناخت از آنها برمی‌ بندد.

وی افزود: به دلیل مشکلاتی تاریخ این همایش از پایان سال 95 به امروز رسید.

نجفی در پایان گفت: در یک روز نمی شود به همه ابعاد شخصیتی "آیت الله" پرداخت و ما امید واریم در همایش های بعدی بتوانیم به موضوعات دیگری از آرا و نظرات"آیت الله " بپردازیم.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 747513

وب گردی

وب گردی