از آمادگی شهرداری منطقه ۲۱ برای اعتکاف تا کاشت گل‌های بهاره در میادین شهریار

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات این شهرداری‌ها برای برگزاری مراسم اعتکاف با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، در هفته جاری اخباری چون افتتاح بوستان مناسب برای توانیابان در غرب تهران، زنده گیری سگ های ولگرد محدوده منطقه ۲، نصب وسایل بازی کودکان در برخی بوستان‌های نسیم شهر و ... از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری تهران؛

منطقه۲؛

زنده گیری سگ های ولگرد محدوده منطقه ۲

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از زنده گیری ۳۵۱ قلاده سگ ولگرد محدوده منطقه دو طی سال ۱۳۹۵ خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بعضاً سگهای ولگرد باعث شیوع برخی از بیماریها شده و زندگی آنها در محیط شهری موجب ایجاد رعب و وحشت شهروندان می گردد، لذا شهرداری تهران با صرف هزینه و به کارگیری نیروهای متخصص اقدام به زنده گیری سگ های ولگرد به وسیله تجهیزات بیهوشی نموده و نسبت به انتقال آنها به محیط های قرنطینه درخارج از شهر اقدام می نماید.

کاشت ۴۸۹ هزارگل لاله در منطقه ۲

عزیز اله نظری شهردار منطقه دو از کاشت ۴۸۹ هزارگل لاله در سطح فضای سبز، میادین، بوستان‌ها و نواحی ۹ گانه منطقه دو خبر داد و افزود: جهت پیش رس کردن و گل دهی لاله در فصل بهار، تاکنون ۴۸۹ هزار پیاز لاله در رنگ های متنوع در سطح فضای سبز، میادین، بوستان‌ها، خیابانهای اصلی و فرعی منطقه و همچنین در ساختمان شهرداری منطقه دو و نواحی ۹گانه کاشته شده است. پیاز لاله تا اواخر زمستان رشد کرده و همزمان با تغییر فصل و نوروز سال جدید گل می دهد که در تقارن با آغاز فصل بهار چهره ای زیبا و پرنشاط به معابر و پارکهای سطح منطقه داده است.

وی افزود: به منظور افزایش سرانه فضای سبز، زیباسازی و گسترش فضاهای سبز شهری و ایجاد چشم اندازی مناسب در سطح منطقه فرشهای گل و طراحی های جدید ایجاد شده است تاپس از شکفته شدن پیازهای لاله همزمان با فصل بهار، شهروندان منطقه ۲، شاهد زیباترین جلوه های طبیعت در منطقه باشند. از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضای سبز منطقه میتوان به تداوم و استمرار کاشت درخت و درختچه در سطح منطقه اشاره کرد.

منطقه۳؛

احداث مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان بانوان

سعید احمدیانی - معاون فنی و عمرانی منطقه ۳ گفت: به منظور تامین نیازهای فرهنگی شهروندان تهرانی مسجد حضرت خدیجه (س) از سوی شهرداری منطقه ۳ در بوستان بهشت مادران احداث شد. این مسجد در مساحت حدود ۱۶۰۰ مترمربع و با کاربری‌های متنوع شامل سالن آمفی تئاتر و جلسات، سالن و کارگاه آموزشی، شبستان و ... در ۴ طبقه احداث شده است.

مهندس احمدیانی در ادامه از احداث ۳ مسجد دیگر در این منطقه خبر داد و افزود: ساخت مسجد سید خندان به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در ۴ طبقه و مسجد ولایت به مساحت حدود ۱۴۰۰ مترمربع با معماری خاص در محوطه مدرسه رازی شامل کاربری‌های مختلف از جمله سالن همایش و آمفی تئاتر و شبستان مردانه و زنانه در ۵/۳ طبقه، ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و در مرحله تجهیز و بهره‌برداری نهایی می‌باشد.

منطقه۵؛

افتتاح بوستان مناسب برای توانیابان در غرب تهران

علیرضا علی بخشی - رییس فضای سبز منطقه ۵ از تجهیز دومین بوستان مناسب برای توانیابان در این منطقه خبر داد و افزود: شهرداری منطقه ۵ در راستای افتتاح بوستان جانبازان- روشندلان در بهمن ماه ۹۵ اقدام به مناسب سازی بوستان های دارای شرایط بهره برداری توان یابان در طرح استقبال از بهار ۹۶ کرد. در این راستا بوستان میعاد با مساحت ۳۲ هزار متر مربع دومین بوستان مناسب برای معلولین و جانبازان در منطقه ۵ انتخاب و تجهیز شد.

منطقه۶؛

زنده شدن بازی‌های بومی محلی در جشنواره ورزشی بهارانه

مهرشاد الله ویردی از برگزاری جشنواره ورزشی بهارانه خبر داد و گفت: از ۲۰ فروردین تا ۳۰ فروردین این جشنواره ورزشی برای عموم شهروندان برگزار می شود و غرفه های ورزشی منطقه ۶ در پارک پلیس مستقر شده و پذیرای عموم شهروندان بوده و توانسته با زنده کردن بازی های بومی محلی نشاط خاصی را درمیان شهروندان ایجاد کند.

بهسازی و مناسب سازی بوستان های قلب تهران در سال جدید

خدامی - معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۶، از بهسازی و مناسب سازی بوستان های قلب پایتخت در سال جدید خبر داد و گفت: تکمیل سیستم آبرسانی و لوله کشی، تعویض و افزایش تعداد پایه چراغ ها، افزایش تعداد برج های نوری مستقر در پارک و توسعه فضای سبز بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

منطقه۷؛

اجرای طرح لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری کانال‌های روباز و روبسته در منطقه ۷

نجم‌الدین دلفان آذری - سرپرست اداره مسیل ها و قنوات منطقه ۷ از اجرای طرح لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری کانال‌های روباز و روبسته با سطح مقطع بالاتر از یک متر در خیابان سهروردی خبر داد و افزود: طرح لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری حوضچه های رسوبگیر واقع در خیابان های آریان محمودی و سهروردی شمالی ضلع شرق نبش کوچه شهیدگودرزی با هدف ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری و نگهداشت اجرا شد.

شناسایی و طعمه گذاری کلونی های آلوده در ناحیه۳

حسین گنابادی رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۷ از اجرای طرح بازبینی، شناسایی و طعمه گذاری کلونی های آلوده در ناحیه۳ با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان خبر داد و افزود: با توجه به انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی و ضرورت پاکسازی شهر از وجود این جانوران، طرح مبارزه با جانوران موذی در طول سال توسط این اداره انجام می‌شود. در این طرح عملیات بهسازی محیط از قبیل نصب دریچه، مسدود کردن منافذ با مصالح مقاوم و غیر مقاوم و تحویل تله کشنده و چسبی و زنده گیر میان شهروندان متقضی انجام شده است.

منطقه۹؛

شهردار منطقه ۹ خبر داد:

برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد غربی تهران

حمید محسنی شهردار منطقه ۹ با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف از اجرای ویژه برنامه های متنوع عبادی و فرهنگی در مساجد منطقه خبر داد و گفت: در همین راستا بیش از ۱۳۰۰ نفر معتکف ثبت نام کرده و در ۱۲ مسجد منطقه نیز این مراسم برگزار می شود. تمامی تمهیدات و برنامه ریزی ها جهت حضور شهروندان منطقه در این مراسم عبادی و روحانی در نظر گرفته شده و مشارکت لازم دستگاه های مختلف اجرایی در این زمینه صورت گرفته است.

با آغاز سال نو؛ میدان آزادی به گل های رنگارنگ بهاری مزین شد

شهردار منطقه ۹ گفت: همزمان با آغاز فصل بهار و سال نو، سطح منطقه با گل های رنگارنگ مزین شده و میدان آزادی با رویش گل های لاله جلوه بی نظیری پیدا کرده است. این اقدام به منظور افزایش کیفیت فضای سبز، زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری، ایجاد چشم انداز مناسب اجرایی شد و گل های فصلی زیبا کاشته و قطعات فضای سبز ایجاد شد.

منطقه۱۱؛

برای نخستین بار در شهر تهران؛ مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند از مبداء در منطقه ۱۱ نصب شد

کوروش خرد - شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه ۱۱ از نصب مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند از مبدأ برای نخستین بار در شهر تهران، در خیابان آذربایجان خبر داد و افزود: با توجه به امکان سنجی های انجام شده و نیز آموزش هایی که به شهروندان و خانواده های ساکن در محله این ناحیه ارائه شد؛ پتانسیل همکاری شهروندان در موضوع تفکیک پسماند از مبدأ در این ناحیه موجود بود.

از میدان راه‌آهن تا خیابان انقلاب؛ ۱۰۰۰چنار کاشته شده در خیابان ولی عصر (عج) سبز شدند

نصراله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: هزار چناری که چندی پیش در خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا خیابان انقلاب کاشته شده بود؛ حال و هوای بهاری گرفته اند و سبز شدند. کاشت یک هزار درخت چنار جوان با هدف احیای چنارهای خیابان ولی عصر (عج) در فضاهای مناسب این خیابان حد فاصل میدان راه آهن تا خیابان انقلاب از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در ماه های پایانی سال گذشته انجام شده است.

به گفته آبادیان این چنارها که ۳تا۴ ساله هستند؛ در خاک بسیار مرغوب رشد کرده و از کیفیت مطلوبی برخوردارند و در طرح جایگزینی چنارهای آسیب دیده خیابان ولی عصر (عج) با چنارهای استاندارد؛ کاشته شده‌اند.

منطقه۱۵؛

اجرای ۳۸هزار مترمربع فرش گل در منطقه ۱۵

انجمنی شهردار منطقه ۱۵ گفت: با بهره‌گیری از یک میلیون و ۱۲۵ هزار نشاء گل، تعداد ۹۸ فرش گل با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و همچنین اسماء متبرک ائمه اطهار(ع) در محدوده منطقه کاشته شده که منظر زیبایی به منطقه بخشیده است. فرش گل‌ها با اسماء ائمه اطهار، یاعلی، یا زهرا، یا امام رضا و طرح های هندسی متنوع به اجرا درآمده است.

به گفته وی، در این راستا ۶۲ هزار پیاز لاله از اوایل بهمن ماه ۹۵ در مجموعه فضای سبز بوستان‌ها و بزرگراه‌های منطقه در میدان بسیج، بزرگراه‌های امام علی(ع)، امام رضا(ع)، بعثت، آزادگان و ...کاشته شد که همزمان با آغاز فصل بهار، این پیازهای لاله به گل نشست.

آموزش تفکیک پسماند خشک در مبدا به بیش از ۱۵۸ هزار خانوار منطقه ۱۵

شهردار منطقه گفت: طی سال گذشته با اجرای طرح های جهادی توسط اداره مدیریت پسماند منطقه، آموزش‌های لازم با محوریت تفکیک پسماند به صورت چهره به چهره همراه با توزیع بروشور و کتابچه آموزشی به مالکان و ساکنان بیش از ۳۳ هزار واحد تجاری، ۲۰هزار مرکز اداری و ۱۷۷ واحد فرهنگی ارائه شد. در این راستا ۴۰۰ کارگاه آموزشی با محوریت لزوم تفکیک پسماند در مبدا، شناسایی انواع پسماند و تقلیل و کم حجم کردن پسماند خشک در ۲۱ سرای محلات منطقه برگزار و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

منطقه۱۸؛

شهردارمنطقه۱۸خواستارشد:ارتقاءسطح درآمدی در راستای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان

بهروزمحمدزاده - شهردارمنطقه۱۸تهران، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: مجموعه شهرداری منطقه باید بدون ورود به این مقوله تاریخی، به کار، فعالیت وتلاش خود در عرصه‌های مختلف ادامه داده و توجهی به حواشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: در سال جدید آنچه برای مدیریت شهری منطقه مهم تلقی شده، کسب درآمد بیشتر خواهد بود و از هم اینک می‌بایست هر یک ازحوزه ها و دوائر منطقه موظف به ارائه برنامه ریزی درجهت تحقق این مهم باشند.

منطقه۲۱؛

حضور ۳۰۰۰ نفری شهروندان منطقه ۲۱ در مراسم معنوی اعتکاف

امیر جاوید پور - معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف "همزمان با فرا رسیدن دوازدهمین روز از ماه رجب المرجب" در ۱۵ مسجد منتخب سطح این منطقه خبر داد و افزود: اطلاع رسانی‌های ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در سطح مساجد محوری منطقه ۲۱ از نخستین روزهای ماه مبارک و پر خیر و برکت رجب از طریق تبلیغات محیطی و نصب بنرهای موضوعی در سطح خیابان‌ها، معابر پر رفت و آمد، ساختمان‌های ستادی، نواحی سه گانه و مساجد این منطقه انجام شده و از مشتاقان به حضور در این مراسم معنوی در ۱۵ مسجد منتخب سطح منطقه ثبت نام به عمل آمد.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور ۳۰۰۰ نفر از شهرندان این منطقه در مراسم معنوی اعتکاف امسال افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی-اجتماعی، برپایی محافل انس با قرآن، کرسی تلاوت قرآن، ادعیه خوانی و اهدا کتاب سفر نامه مسجد به معتکفین در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی مشارکت خواهد داشت.

برگزاری منظم دوره‌های غیرمتمرکز آموزش ترافیکی در مدارس ابتدایی سطح منطقه۲۱

غلامحسین سلمانی - معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۱ از برگزاری دوره های غیرمتمرکز آموزش ترافیکی ویژه دانش آموزان "دبستان پسرانه یاران انقلاب" این منطقه با هدف نهادینه سازی رعایت قوانین و فرهنگ ترافیکی در کودکان دبستانی خبر داد و افزود: پارک آموزش ترافیک منطقه۲۱ در راستای ضرورت آموزش قوانین ترافیکی به دانش آموزان به عنوان سفیران ترافیکی و آینده‌سازان ایران اسلامی؛ اقدام به برگزاری دوره‌های غیرمتمرکز آموزش ترافیکی در سطح مدارس این منطقه کرده است.

وی در ادامه درخصوص اهمیت ویژه آموزش‌های ترافیکی که در برگیرنده برنامه‌هایی است که به کودکان می‌آموزد تا کاربرانی با رفتارهای ایمن‌تر باشند؛ تاکید کرد: تحقیقات نشان داده‌ است که آموزش ترافیکی دانش‌آموزان در صورت همراه بودن با تمرین قوانین و مقررات آن، بسیار موثرتر واقع می‌شود که البته برای دستیابی به نتایج بهتر، این برنامه باید با انجام سایر امور مربوط به ایمنی ترافیک نظیر آموزش رانندگان، ساخت محل‌های ویژه رفت و آمد عابران پیاده و نظارت و کنترل و رعایت رفتارهای ایمن در رانندگی، مورد توجه قرار گیرد.

رخدادهای شهرداری شهریار؛

کاشت گل‌های فصلی بهاره در میادین وبلوارهای شهریار

افتخاری مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری شهریار گفت: در راستای افزایش زیبایی بصری شهر، ایجاد محیط شهری مناسب ونشاط، افزایش آرامش روانی در بین شهروندان، سازمان پارک‌ها اقدام به کاشت انواع گل های فصلی از نوع بنفشه، لاله و... در بلوارها و میادین سطح شهر نموده است.

رخدادهای شهرداری پرند؛

آغاز طرح توسعه، تکمیل و بهسازی پارکینگ عمومی و تفرجگاه پارک شهدای گمنام شهر پرند

نظرپور - شهردار پرند از آغاز طرح توسعه، تکمیل و بهسازی پارکینگ عمومی و تفرجگاه پارک شهدای گمنام شهر پرند خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت این مکان و همچنین استقبال شهروندان از فضای این بوستان، پارکینگ عمومی آن نیاز به توسعه، تکمیل و بهسازی مجدد داشت که این طرح از امروز آغاز شده است. در کنار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ مذکور، نظارت‌های لازم برای اجرای دقیق و طبق زمانبندی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر؛

نصب وسایل بازی کودکان در برخی بوستان‌های نسیم شهر

محمد اسماعیل جانعلی‌زاده - شهردار نسیم شهر از تجهیز و نصب کامل وسایل بازی در بوستان‌های فدک یک، محله فجر، منطقه شهری خیرآباد، بانوان و بوستان جدیدالاحداث ورودی کلمه مطابق با استانداردهای جدید خبر داد و افزود: تامین و تجهیزمحل بازی کودکان و هم‌چنین استانداردسازی وسایل بازی جهت ایجاد امنیت و سلامتی آن‌ها در هنگام بازی از مهم‌ترین برنامه‌های این شهرداری در سطح بوستان‌های سطح شهر محسوب می‌شود؛ به همین جهت نصب کامل وسایل بازی از جنس پلی اتیلن در بوستان‌های فدک یک، محله فجر، منطقه شهری خیرآباد، بانوان و بوستان جدید الاحداث ورودی کلمه با هزینه حدود ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی انجام شده است. بزودی محل بازی کودکان در تمامی بوستان‌های شهر نیز کف سازی خواهند شد تا مشکلی برای کودکان در هنگام بازی ایجاد نشود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 747532

وب گردی

وب گردی