اختتامیه جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی با حضور معاون وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی از اختتامیه جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی، احمد محبی در جلسه برنامه‌ریزی این جشنواره با اعلام این خبر گفت: با توجه به پتانسیل موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، این اداره کل با همکاری معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان را برگزار می‌کند.

وی ضمن تشکر از همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و بنیاد نخبگان استان در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: امسال این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود که شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور در این جشنواره خواهیم بود. امیدواریم با تلاش همه جانبه و همکاری دیگر دستگاه ها بتوانیم گام‌های موثری در زمینه برگزاری هر چه بهتر این جشنواره و معرفی تالاب در سطح کشور برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار هنرمندان ١٠ بهمن ماه سال گذشته پایان یافت، ادامه داد: ٢٠١ اثر در قالب ٧٠ گروه از ٢٠ استان به دبیرخانه جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی استان ارسال شد که از این تعداد در نهایت ٥١ گروه برای داوری نهایی انتخاب شد.

محبی خاطرنشان کرد: مرحله اولیه داوری جشنواره انجام شد و ٣٠ گروه از ١١ استان کشور برای مرحله پایانی جشنواره انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به تمامی شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی جشنواره گواهی شرکت اهدا خواهد شد،گفت: برگزاری کارگاه توجیهی و مرحله حضوری و اختتامیه جشنواره ٣٠ فروردین ماه لغایت یک اردیبهشت ماه ٩٦ برگزار خواهد شد.

اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان یکم اردیبهشت ماه امسال در محل تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار خواهد شد.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 747541

وب گردی

وب گردی