بیشتر از سال‌های گذشته شانس تصویب پوشش بانوان مسلمان وجود دارد/ باید تابع قوانین باشیم

قائم مقام کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: خیلی بیشتر از سال‌های گذشته این شانس را داریم که یونیفرم بانوان مسلمان مورد تصویب قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، لوبومیرکولووا قائم مقام کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفعه اول نیست که به ایران می‌آیم، سالهاست که بسکتبال ایران را تعقیب می‌کنم. مسلماً بسکتبال بازی زیبایی برای مردان و بانوان است، رسالت فیبا هم این است که مردم بسکتبال بازی کنند.

وی افزود: با گذر زمان به این نتیجه رسیده‌ایم که با حضور بانوان با پوشش اسلامی موافقت شود. اینکه بانوان در ایران بسکتبال بازی می‌کنند بسیار مهم است. من هم از پشتکار رئیس فدراسیون برای اینکه قوانین تغییر کند و بانوان بتوانند با پوشش بازی کنند تشکر می‌کنم. به هر حال ما خوشحال هستیم که این امکان را به وجود آوریم، اما باید تابع قوانین باشیم.

قائم مقام کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید چقدر این شانس وجود دارد که طرح پوشش بسکتبال بانوان به تصویب فیبا برسد، تصریح کرد: خیلی بیشتر از سال‌های گذشته، این شانس را داریم که یونیفرم تأیید شود.

کوتلووا در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید آیا طرح لباس ایران به عنوان طرح نهایی برای بانوان مسلمان جهان مورد تصویب قرار بگیرد یا خیر، گفت: کلاً در مورد کشورها صحبت نمی‌کنیم، ما درباره اصول حرف می‌زنیم. مهم نیست لباس کدام کشور تصویب شود، مهم این است بانوان مسلمان از هر کشوری بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 747570

وب گردی

وب گردی