نقش بی بدیل زبان در راستای انتقال تجارب، اطلاعات در حوزه های علمی و غیر علمی

کنفرانس ملی نقش مطالعات زبان در توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی ایران «دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه» با قرائت پیام دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"اقرا بااسم ربک الذی خلق"

و آنگاه که حق تعالی به خواندن فرا خواند پیغامبرش را؛ بلا شک بندگانش را نیز به ارتباط فرا خواند.

نقش بی بدیل زبان بمثابه نقطه تلاقی تلاش انسان ها در راستای انتقال تجارب، اطلاعات و زبان خود در جملگی حوزه های علمی و غیر علمی مورد اذعان همگان می باشد. نیل به پیشرفت در هر کنجی از سرزمین علم منوط به پرورش روحیه آفرینشگری و ابداع در میان اصحاب علوم بوده و زمانی به جرگه حقیقت آراسته می شود که افراد در عرصه زبان و ادبیات آن به تمرین خلقت گری بپردازند.

در فرآیند توسعه، با اندکی مبالغه می توان چنین قلم فرسود که در جهان امروز ، تسلط بر زبان میانجی جهانی، تاثیری غیر قابل کتمان در پیشرفت علم، اقتصاد و فرهنگ خواهدداشت، کما اینکه دانشگاه های معتبر جهان هم اکنون به تربیت متخصصان مسلط به زبان ویژه حوزه های علوم مختلف نموده اند.

ابتکار گروه زبان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در برگزاری این کنفرانس میان رشته ای با محوریت نقش زبان در توسعه نه تنها ضرورتی غیر قابل اجتناب بلکه امری نیکو بوده و قابل تقدیر و تحسین می باشد. از پیشگاه باریتعالی پیشرفت روز افزون میهن اسلامی و توفیقات مستدام مسئولان محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه را آرزومندم .

دکتر حمیدزاده

رییس دانشگاه آزاد اسلامی

24 فروردین 1396

کد خبر: 747599

وب گردی

وب گردی