دکتر ابراهیمیان: توبه و استغفار یکی از بافضیلت ترین ذکرهای یک معتکف است

سیدحسین ابراهیمیان سرپرست واحد قائم شهر اعتکاف را متذکر شدن از غفلت و بیرون آمدن از گناه عنوان کرد و گفت» یکی از با فضیلت ترین ذکرهای یک معتکف روزی 400 مرتبه استغفار و 4 رکعت نماز توبه است.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیمیان در جمع معتکفین از معاونت دانشجویی فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه و شهرستان که بانیان برگزاری این عمل بافضیلت بودند و سبب شدن دانشگاه این توفیق را پیدا کند که در مسجد بقیه الااعظم و در جوار دو شهید گمنام میزبان معتکفین باشد قدردانی کرد.

وی با تبریک میلاد امام علی(ع) ولادت ایشان را یکی از برترین ولادتهای نظام آفرینش و جهان خلقت عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) در پاک ترین و مقدس ترین نقطه کره زمین متولد شدند که تا به امروز هیچ محقق شیعه و سنی نتوانستند منکر متولد شدن ایشان در خانه کعبه شوند.

ابراهیمیان با اشاره به این نکته که موضوع اعتکاف یک موضوع مشترک بین تمام ادیان و مذاهب است خطاب به معتکفین گفت: اعتکاف در فرهنگ قرآنی از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است همانطور که در قرآن کریم 9 آیه در این خصوص آمده است.

وی گفت: اعتکاف در قرآن در کنار طواف خانه کعبه ، رکوع و سجود آمده است .

سرپرست واحد قائم شهر بخشیده شدن تمامی گناهان معتکف، فاصله انداختن او از آتش جهنم به اندازه 3 خندق از سوی خداوند و جمع کردن تمامی نیکی ها و حسنات این عالم در یک جا را 3 پاداش خداوند به اعتکاف کنندگان عنوان کرد و گفت: این پاداشها فقط مختص معتکفین می باشد.

وی با اشاره به فرمایش آیت الله علامه حسن زاده آملی که یکی از توفیقاتی که نصیب معتکفین می شود توفیق تشرف به محضر ولی عصر(عج) است گفت: علامه از معکفین می خواستند در ایام اعتکاف رأس دعاهاشان تجعیل در فرج امام زمان (عج)باشد.

ابراهیمیان با بیان تاریخچه اعتکاف که در سیره همه انبیاء واولیاء خداوند بود خلوت، ذکر،معجزه ،توبه و دعا را روح و فلسفه اعتکاف برشمرد.

اولین اعتکاف دانشجویی شهرستان قائم شهر در مسجد بقیه الاعظم (عچ) و درجوار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار شد.

کد خبر: 747601

وب گردی

وب گردی