بیانیه اصلاح‌طلبان بختیاری در حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی

اصلاح طلبان بختیاری در حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

چرا ما بختیاری‌ها از روحانی حمایت می کنیم؟
در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران عزیز و اسلامی قرار داریم. انتخاباتی که متاثر از شرایط خطیر بین المللی و منطقه ای و... بر اکنون و آینده کشورمان تاثیری مهم و حیاتی خواهد داشت. درایت و مسئولیت شناسی تک تک ایرانیان در این برهه حساس، آینده ای بهتر را برای این مرز و بوم رقم زده، همچنان که بی تفاوتی و سطحی نگری ما سایه ای از مخاطرات، مشکلات و بحران های سهمگین را بر فراز ملک و ملت مان خواهد افکند.

قوم بزرگ بختیاری به عنوان قومی ریشه دار در تاریخ و فرهنگ فاخر ایرانی، در سپهر سیاسی ایران عزیز همیشه خوش درخشیده است. اگر نهضت مشروطیت را سرآغاز ایران نوین بدانیم، در صبحگاه و طلوع تجدد ایرانی، بختیاریان مشروطه طلب و آزادی خواه حضوری موثر و تعیین کننده داشته اند، به گونه ای که تاریخ مشروطیت ایران، بدون نام نامی بختیاری و سردار اسعد بزرگ، تاریخی ابتر و ناتمام خواهد بود.

اگر اصلاح طلبی را فرزند خلف مشروطه خواهی بدانیم و حاکمیت قانون، آزادی، مساوات و توسعه همه جانبه را خواسته مشترک ایرانیان امروز و اجداد مشروطه خواه مان بدانیم، آنگاه حمایت از مشی و منش اصلاح طلبی را باید سرلوحه خود قرار داده و در تثبیت گفتمان فاخر اصلاحات در میهن عزیزمان از هیچ کوششی فرو نگذاریم.

امروز مشروطه خواهی، اصلاح طلبی، بهبودخواهی و توسعه ایران عزیز در حمایت از مشی اعتدالی، عقلایی و میانه روانه جناب دکتر حسن روحانی تبلور یافته است.

اجماع خردگرایان منافع ملی محور در سال ١٣٩٢ به پیروزی رئیس جمهوری در تراز ملت و نظام ما انجامید. رئیس جمهوری که با درایت و عقلانیت در کاهش مخاطرات و مشکلات دوران هشت ساله پیش از خود نسبتا موفق بوده است. متاسفانه عمق مخاطرات موروثی به گونه‌ای است که تلاش‌های وافر و موثر دولت تدبیر و امید در آوار برداری و بهبود اوضاع هنوز هم نتوانسته است ذائقه تحول خواه ملت را شیرین کند.

این در حالی است که استمرار وضع گذشته کشور را در شرایطی بحرانی از منظر امنیت، تورم، رکود و ... قرار می‌داد.

دولت تدبیر و امید از منظر سیاست خارجی و رفع تحریم ها و خروج کشور از انزوای بین المللی، علیرغم تلاش‌های جبهه ارتجاع منطقه - صهیونیسم و ... موفقیت های بزرگی را کسب کرده است.

از لحاظ اقتصادی، کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و گام نهادن در مسیر خروج از رکود، از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت اعتدالی بوده است. هرچند انتظار مردم بسیار بیش از این هاست، اما انصاف حکم می کند که دستاوردهای دولت را در این راستا ارج بگذاریم.

توجه مخاطب عزیز و گرامی را به وضعیت نابسامان اقتصادی در سال های قبل از دولت روحانی جلب می نماییم. در آن ایام فقدان تدابیر و احساس مسئولیت در مدیران ارشد دولت، حتی امنیت روانی جامعه را در تهیه مایحتاج روزمره مردم به مخاطره افکنده بود. ارزش پول ملی روزانه کاهش می یافت، مواد غذایی روزانه گران می شد و کمبود اقلام و مواد غذایی مایحتاج مردم، وضعیتی آشفته را برای اقشار گوناگون، رقم زده بود.

امروز و پس از چهار سال مدیریت مدبرانه دکتر روحانی، اما بسیاری از آن مشکلات را نداریم. هر چند همه مشکلات نیز رخت بر نبسته اند و مردمان عزیز و سخت کوش مان از رکود، بیکاری و ... در رنج و محنت اند. در عرصه سیاست داخلی، دولت در زدایش فضای امنیتی و عبور به فضایی امن تر توفیق های زیادی کسب کرده است.

امروز هرگاه رییس جمهورمان در عرصه‌های بین المللی امکان حضور می یابند، هر ایرانی در احساسی عمیق از فخر و مباهات و وطن دوستی فرو می رود و فخر ایرانی - اسلامی در ایشان متبلور می گردد. امروز مصلحت مردم، کشور و نظام ما، استمرار سکانداری رئیس جمهوری عاقل و مدبر چون دکتر حسن روحانی است. تخریب های بی وجه رقبا، اما نباید ما را از تصمیم عقلانی و مبتنی بر مصالح و منافع ملی مان دور سازد.

انتظار این است که دولت دوم تدبیر و امید، ارتباطی عمیق تر با مردم داشته باشد، در زدایش مخاطرات کوشاتر باشد، زدایش فقر و توسعه نیافتگی را در صدر برنامه های خود قرار دهد و اقشار مستمند و کم در آمد را بیشتر مورد توجه قرار دهد. جامعه اصلاح طلبان بختیاری ضمن دعوت اقشار گوناگون مردم به حضور در صحنه انتخابات، استمرار دولت تدبیر و امید را مقدمه عبور از مخاطرات و تهدیدهای درون و برون کشور دانسته و از تک تک شهروندان آزادی خواه و توسعه گرای ایران عزیز خواستار حمایت همه جانبه از رئیس جمهور عاقل و بالغ مان می‌باشد.

همتباران عزیز و گرانقدرمان در سراسر ایران بزرگ، مخصوصا ساکنان سرزمین سرافراز بختیاری در استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، لرستان، کهگلویه و بویراحمد را به حضور در کمپین های انتخاباتی دکتر روحانی دعوت می نماییم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/تایید کننده سرلک

کد خبر: 747634

وب گردی

وب گردی