تهران – ایسکانیوز: معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در افزایش شهریه های دانشجویان، ملاک مصوبات هیئت امنای استانها که بعد از تصویب به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده باشد.


دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در جلسه معاونان هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز( سه شنبه) در سالن کنفرانس معاونت عمران ساختمان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد افزود: افزایش شهریه ها طبق مصوبه هیئت امنای دانشگاه برای رشته های پزشکی، ورودی جدید 30 درصد و ورودی قدیم 15 درصد نسبت به سال گذشته اعمال خواهد شد. برای گروه بین الملل ملاک افزایش شهریه ها 15 درصد است و برنامه رشته های فاقد تقاضا ملاک مصوبات هیئت امنای استانهاست و اگر آنها تعیین کنند که برای رشته های فاقد تقاضا نباید افزایش شهریه ای اعمال شود این مصوبه اجرا خواهد شد.


وی ادامه داد: فاقد تقاضا بودن رشته ها را مرکز آزمون دانشگاه آزاد تعیین می کند و تعیین درصد افزایش شهریه توسط نماینده تام الاختیار به هیئت امنا پیشنهاد می شود و بعد از تصویب هیئت امنا به تایید رئیس دانشگاه رسیده و به این ترتیب لازم الاجرا می شود.


معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد تصریح کرد: در صورتی که جلسه هیئت امنا در استانی برگزار نشود میانگین افزایش شهریه در دانشگاه های آن استان 15 درصد است.


وی در ارتباط با بودجه ستادهای استانی دانشگاه آزاد نیز گفت: ستادها گزارش هزینه شش ماهه نخست سال را ارائه دهند و پیش بینی هزینه های شش ماهه دوم را نیز ارائه کنند تا بعد از بررسی، در صورت وجود موانع راه کارهای مناسب دیده شوند.


دکتر رهنما رودپشتی همچنین در این نشست در ارتباط با مسائل مطرح شده توسط معاونان هماهنگی دانشگاه آزاد در خصوص هماهنگ نبودن برخی از اعضای هیئت امنای استانها و اشراف نداشتن آنها نسبت به مسائل پیش روی دانشگاه آزاد گفت: از 16 نفر اعضای هیئت امنا، 10 نفر به انتخاب دانشگاه عضو هیئت امنا شدند و با توجه به اینکه حضور 9 نفر از اعضا برای تشکیل جلسه لازم است، امکان مواجه شدن با مشکلات ذکر شده وجود دارد.

کد خبر: 75028

وب گردی

وب گردی