۱۰ کشوری که بالاترین آمار خودکشی را در اختیار دارند

بر اساس پژوهش هایی که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده در 10 کشوری که بالاترین آمار خودکشی را در اختیار دارند مردان بسیار بیشتر از زنان خودکشی می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یافته های سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد تا 9 سال گذشته ژاپنی ها بیش از هر فردی در جهان خودکشی می کردند، اما بررسی های اداره پلیس ژاپن نشان داده آمار خودکشی ژاپنی ها در سال 2010، 5/3 درصد کاهش یافته و از 31 هزار و 960 نفر به 30 هزار نفر در سال رسیده است.

افزایش خودکشی با کمرنگ شدن معنویات در جامعه / کاهش روابط اجتماعی و دلبستگی‌ها انسان امروزی را تنها کرده است

« شینزو آبه » نخست وزیر ژاپن در گفت و گویی رادیو تلویزیونی از تلاش مردم کشورش برای کم کردن آمار خودکشی تشکر کرد.

با کاهش 5/3 درصدی آمار خودکشی، ژاپنی ها جایگاه هشتم کشورهایی که بالاترین آمار خودکشی را در اختیار دارند را تصاحب کرده اند. رتبه های اول تا چهارم کماکان در اختیار کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه و شرق اروپا است.

بر اساس پژوهش هایی که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده در 10 کشوری که بالاترین آمار خودکشی را در اختیار دارند مردان بسیار بیشتر از زنان خودکشی می کنند.

در ادامه کشورهایی که بالاترین میزان خودکشی را در اختیار دارند معرفی شده اند:

10- کره جنوبی ( 44 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

گرچه این کشور پیشرفته دهمین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار دارد و شهروندان اش در رفاه زندگی می کنند، اما سالانه 44 نفر ( 30 نفر مرد و 14 نفر زن ) در این کشور شرق آسیا خودکشی می کنند.

9- گویان ( 46 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

کشور گویان بالاترین آمار خودکشی را در میان کشورهای منطقه کارائیب در اختیار دارد. به گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار خودکشی در میان کشورهای حوزه کارائیب پایین است. 46 نفر ( 40 نفر مرد و 6 نفر زن ) از مردم این کشور را که آفریقایی و هندی تبارها تشکیل می دهند در سال خودکشی می کنند.

8- اوکراین ( 48 مورد خودکشی در 100 هزار نفر )

جامعه اوکراین مانند اکثر جوامع کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی با آمار بالای خودکشی و اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کند. از میان 48 فردی که سالانه در این کشور خودکشی می کنند 41 نفر مرد هستند.

7- ژاپن ( 50 مورد خودکشی در 100 هزار نفر )

به طور سنتی آمار خودکشی در میان شهروندان ژاپنی بالاست. در سال های اخیر به دلیل رکود اقتصادی و گسترش بیکاری و فقر آمار خودکشی به شدت افزایش یافته است. از 50 نفری که سالانه در این کشور پیشرفه خودکشی می کنند 14 نفر زن هستند.

6- لهستان ( 54 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

در سرزمینی که در ترانه ای آمریکایی به « یکشنبه غمگین » مشهور شد آمار خودکشی بسیار بالاست. سالانه 54 نفر از شهروندان این کشور خودکشی می کنند.

5- قزاقستان ( 56 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

شهر آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان، بالاترین آمار خودکشی را در میان پایتخت های کشورهای آسیای میانه در اختیار دارد. از میان 54 فردی که سالانه در قزاقستان خودکشی می کنند 40 نفر مرد هستند.

4- سریلانکا ( 62 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

آمار بالای خودکشی در این کشور جنوب آسیا شگفت آور است. وقوع جنگ های داخلی میان جدایی طلبان ببرهای تامین و ارتش این کشور و سونامی ویرانگر سال 2005 سبب شده 62 نفر از شهروندان سریلانکا دست به خودکشی بزنند.

3- جمهوری فدراتیو روسیه ( 64 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

مسئولان وزارت بهداشت دولت فدراتیو روسیه تلاش می کنند بیماری های روانی و اعتیاد به الکل شهروندان روس را درمان کنند و آمار هولناک خودکشی در این کشور را کاهش دهند. همانند کشورهای اروپای غربی، 70 درصد انفرادی که در روسیه خودکشی می کنند را مردان تشکیل می دهند.

2- لیتوانی ( 66 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

لیتوانی نیز مانند روسیه بالاترین آمار خودکشی را در میان کشورهای حوزه دریای بالتیک در اختیار دارد. مهم ترین علت افزایش بی سابقه خودکشی در این کشور بحران اقتصادی سال 2008 و ناامیدی مردم بوده است. در این کشور سالانه 66 نفر جان خود را می گیرند.

1- بلاروس ( 74 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر )

بلاروس که یکی از جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل می داد و در میان کشورهای روسیه و لهستان محصور شده بالاترین آمار خودکشی در جهان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 75036

برچسب‌ها