کارنامه محیط زیستی دولت از نگاه ابتکار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه محیط زیست را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار با اشاره به بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت اظهار کرد: این مهم، از طریق حذف بنزین پتروشیمی، ارتقای سطح استاندارد خودورها، ارتقای کیفیت سوخت، حذف مازوت از نیروگاه ها و طرح های توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دولت گام های متعددی در زمینه احیای تالاب ها نیز بر داشته است، افزود: لایروبی مسیرهای ورودی به تالاب ها، تعیین حق آبه تالاب ها، حذف دایک ها و سدهای روی تالاب ها و جلب مشارکت جوامع محلی در حفاظت از تالاب ها اقدامات موثری صورت گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردمی و فعال شدن سازمان های مردم نهاد از دیگر وجوه مثبت محیط زیست در دوره دولت یازدهم است، اظهار کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در این دوره توسعه چشمگیری یافت و قشر هنرمندان فعالیت‌های خود در حوزه محیط زیست را گسترش دادند که این موضوع در احیای جشنواره بین‌المللی فیلم سبز نمود پیدا کرد.

ابتکار با تاکید بر حضور بخش خصوصی در حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم، گفت: ارتقا و بهبود وضعیت محیط بانان کشور از اقدامات مهم دولت یازدهم است که از شرایط سخت به شرایط بهتر از هم لحاظ معیشتی و هم به لحاظ آموزشی و توانایی انجام خدماتشان دست پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره همکاری بین بخش محیط زیست با بخش آموزش کشور نیز گسترش یافت، تصریح کرد: با وزارت آموزش و پرورش کشور همکاری خوبی داشتیم و در مدارس از مقطع پیش دبستانی تا مقاطع مختلف دبستان و دبیرستان بحث های محیط زیست ورود پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که به کارنامه محیط زیستی کشور در دوره دولت یازدهم چه نمره ای می دهد؟ اظهار کرد: من به خودم نمره نمی دهم ولی باید تاکید کنم که دولت آقای روحانی دولتی است که نسبت به بحث های محیط زیست بسیار مسئولانه و متعهدانه عمل کرده اما مشکلات بسیار زیاد است بنابراین لازم است تلاش ها و همکاری دستگاه ها در حوزه محیط زیست تداوم پیدا کند.

ابتکار اظهار کرد: تمام تلاش ها که امروز به نتیجه رسیده و می بینیم که کیفیت هوا بهتر شده، برخی تالاب ها احیا شده، وضعیت گرد و خاک در برخی مناطق کنترل شده، برنامه های مدیریت از مناطق حفاظت شده و حفاظت از حیات وحش تدوین شده است؛ نشان می دهد وضع محیط زیست رو به بهبود است ولی همه این برنامه ها باید با قوت ادامه پیدا کند.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 757679

وب گردی

وب گردی